Jump to content

GTA3 bättre än VC!


Haggard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

GTA VC är ju ett antal gånger bättre än 3an

Det blir ju roligare då man tex kan göra sönder däcken rutan mm...

Hoppas man kan paja mer saker i SA tex bakrutan el sidorutorna.

Sen förstår jag inte varför man inte längre kan "kapa" av armar och ben i VC?

Det är ju lite kul att se dom stå och hoppa på ett ben meddans det andra ligger på marken hehe...

Sen är VC mycket ljusare... 3an är det mörkt nästan vilken tid. Trodde dock det va min skärm för den är något gammal men kompisen har en splitter ny TFT så den blir den samma där...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA VC är ju ett antal gånger bättre än 3an

Det blir ju roligare då man tex kan göra sönder däcken rutan mm...

Hoppas man kan paja mer saker i SA tex bakrutan el sidorutorna.

Sen förstår jag inte varför man inte längre kan "kapa" av armar och ben i VC?

Det är ju lite kul att se dom stå och hoppa på ett ben meddans det andra ligger på marken hehe...

Sen är VC mycket ljusare... 3an är det mörkt nästan vilken tid. Trodde dock det va min skärm för den är något gammal men kompisen har en splitter ny TFT så den blir den samma där...

Dom fäster motorhuvarna jävligt hårt i GTA3. Om man kör i 130 och huven står rakt upp så flyger det inte iväg. De e väl bara på PC som armar och ben flyger av ibland? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Vice City är för ljust, de blir nästan som ett barbiespel. Det var inte heller speciellt många förbättringar från GTA 3 till Vice City så jag tycker att GTA 3 äger sönder VC  <_<

det är nog kombinationen som gör att det blir schysst känsla:

barbiemiljö + våld = scarface

lätt att vc äger.

Redigerad av dog
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Min personliga favorit är GTA3, det är för att bilarna är snyggare och bättre balanserade, gängen är coolare (förutom MC-gänget), huvudpersonen (Fido?) är coolare, miljön är snyggare, känns mer genomarbetad och inte lika enformig som VC och innehåller mer kullar. Det finns även många vägar till samma mål, tex motorväg/tunnel/tunnelbana/tåg/båt

Dessutom kan man ju se från ovanifrån!

Det som är bättre i VC är motorcyklarna, helikoptrarna, radion (V.ROCK!), att huvudpersonen pratar...att man kan tex skjuta sönder rutorna och däcken på bilarna, och så klart mer vapen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan hålla med det som många andra tidigare sagt; "GTA 3 känns mer äkta än VC".

Min personliga favorit är nog också GTA 3 för att spelet känns mer allvarligt än VC. Den graå "tråkiga" grafiken tycker jag är mysig och känns mer passande i ett så rått och brutalt spel som GTA 3. Det regnar mycket i spelet vilket jag tycker känns stämningsfullt. Storyn är intressantare och roligare att följa. Milön är vackrare än i VC där plan mark är det ända som erbjuds.

Visst, VC är roliare att bara leka i eftersom utbudet av fordon är bättre där.

Visst grafiken går att diskutera i båda spelen... Men i ett spel som GTA 3 känns det inte alltför viktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade gärna sett en vidareutveckling av GTA serien sen när nästa generations konsoler kommer. Det hade varit kul med ett spel med alla städer som finns i GTA serien.

Tänk er att kunna åka till Vice City från Liberty City och ta över staden av Tommy, eller att åka från San Andreas (hela staten då) till Libery City m.m.

Det hade varit det ultimata, och det ska självklart vara bättre grafik, men GTA känslan får inte försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är ju konstiga :blink:

w0rd skribb...

VC är skönare än III

färgerna, musiken, storyn

i VC kan man ta en mc och dra iväg på rak sträckan... (stavning?)

kan man det i III?

nej det kan man inte och även om det hade funnits motorcycklar i III så hade det inte funnits några sköna raksträckor at bara gasa på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w0rd skribb...

VC är skönare än III

färgerna, musiken, storyn

i VC kan man ta en mc och dra iväg på rak sträckan... (stavning?)

kan man det i III?

nej det kan man inte och även om det hade funnits motorcycklar i III så hade det inte funnits några sköna raksträckor at bara gasa på...

Da airport?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...