Jump to content

18år


Bogren198
 Share

Recommended Posts

Har inte det där med åldersgränser spårat ur? ja hämtade ut mitt vc i da och möttes av stor text "EXTREMT VÅLDSAMMT INNEHÅLL" vad hade dom väntat sig i gta? alla spel innehåller våld... men 18 år... så endast 18 åringar skulle köpa spel? det är ju småbarnen som spelar... också... det är ju som att ta väck kameror från en filminspelning.. eller?

att spela spel hör till en pojkes uppväxt... när en mamma ser "18 år"s dekalen sätter hon spelet direkt på hyllan och tar tag i disneys lilo & stich... och pojken börjar gråta... jag har själv vatt där så jag vet...

vad tycker ni om åldersgräns eller vad det kallas?

:P;);)

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att åldersgränsen på GTA och många andra spel är önödig eftersom de flesta ändå får tag i spelet genom vuxna som köper ut eller affärer som säljer spelet ändå. Dessutom står det bl a på GTA3-fodralet att spelet inte bör köpas av personer under 18, inte att personer under 18 inte får köpa spelet. Det är bättre att man spelar våldsamma spel på datorn än utövar våld i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åldersgräns på spel överhuvudtaget kan väll va bra ibland... ;)

Bara som ex...Min brorsa var 10 när GTA 2 kom ut...

Och han gick iskallt in i butiken och köpte spelet...

:P

Typiskt av Toys´R´us att släppa in 10åringar i deras affär o köpa ett spel med 18åldersgräns..

Iochförsig var ja bara 15 när ja köpte mitt GTA3...men hur svårt var de egentligen...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åldersgräns på spel överhuvudtaget kan väll va bra ibland... :(

Bara som ex...Min brorsa var 10 när GTA 2 kom ut...

Och han gick iskallt in i butiken och köpte spelet...

:ph34r:

Typiskt av Toys´R´us att släppa in 10åringar i deras affär o köpa ett spel med 18åldersgräns..

Iochförsig var ja bara 15 när ja köpte mitt GTA3...men hur svårt var de egentligen...

:ph34r:

När jag skulle köpa GTA2 i våras på Toys´n´rus vid sergelstorg i sthlm hade jag otur och råkade komma när en moraltant stod i kassan... -_-

Min mamma fick köpa GTA2 åt mig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är med er men efter att jag kört GTA3 så får jag ett visst begär av att gå ut på gatan och misshandla oskyldiga människor som går förbi helt besiningslöst.....men dom där jäkla stjärnorna i hörnet funkar inte.....nä nu ska jag spela Hitman 2.....efter det så ska jag gå ut och.....

MAMMA!!! JAG VILL INTE GÅ UT!!!! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...