Jump to content

Ska Du Köpa???


 Share

Ska Du Köpa GTA SA I Affär??  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har inte tänkt köpa en ferarri. Är det ok om jag snor en då?

Nej absolut inte. Det är en viss skillnad.. (:!!!:)

Observera skillnaden mellan:

-Att jag tar din glass ifrån dig så att du inte har den kvar.

och:

-Att jag kopierar ditt glassrecept så att vi båda kan göra hur mkt glass vi vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där håller inte minigun.

Med spel är det helt annorlunda, samma med filmer etc.

Jag har lagt ner massor med pengar på forskning, experiment o.s.v. för att få fram det ultimata glassreceptet. Då är det skillnad på att köpa glassen, så jag får tillbaka pengar och att kopiera receptet så jag förlorar pengar. har man lagt ut pengar för att få fram något, då förlorar man ifall någon kopierar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. De förlorar ju inkomsterna från just det spelet som laddas ner.

Nej, du har fel.

Om vi säger såhär:

Sven vill inte köpa spelet för att det är för dyrt. Han skulle aldrig köpa spelet, även om det inte gick att piratkopiera.(Där tjänar R* 0 kr, inte heller får de någon extra utgift.)

Sven laddar hem spelet.(Där tjänar R* 0 kr. Kan inte hitta en enda utgift där heller.)

Men om Sven laddar hem istället för att köpa, då förlorar R* på det..men så är inte fallet.

Alltså spelar det ingen som helst roll om Sven laddar hem spelet eller inte..eftersom han ändå inte skulle köpt det. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, så ingen köper spelet. Alla bara struntar i det. Då får R* inga pengar, och där tog det slut för alla deras spel. Spelar ingen roll hur du vrider på det, det slutar ändå med att R* tjänar mindre pengar.

Och om man inte har några tankar på att stödja spelbolagen, då ska man inte heller spela deras spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vi lever inte i ett kommunistiskt samhälle. Utan här betalar man för det man använder, om tillverkarna inte ger ut det gratis eller liknande. Och Mikolan, skulle det funka tror du? Hur hade du tänkt att företagen skulle få pengar till att göra spelet och varför ska dom göra spelet över huvud taget, dom får ju inget för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, du har fel.

Om vi säger såhär:

Sven vill inte köpa spelet för att det är för dyrt. Han skulle aldrig köpa spelet, även om det inte gick att piratkopiera.(Där tjänar R* 0 kr, inte heller får de någon extra utgift.)

Sven laddar hem spelet.(Där tjänar R* 0 kr. Kan inte hitta en enda utgift där heller.)

Men om Sven laddar hem istället för att köpa, då förlorar R* på det..men så är inte fallet.

Alltså spelar det ingen som helst roll om Sven laddar hem spelet eller inte..eftersom han ändå inte skulle köpt det. -_-

Men då räcker det med att 1 person köper spelet så kan alla andra ladda hem det..på det sättet tjänar spelbolagen mindre pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...