Jump to content

MTA Vice City


Arvid
 Share

Recommended Posts

jag väntade ungefär en timme medans jag kollade på batman men inget hända bara första menyn på mitt vanliga vice city var där det stog new game

load

quit som det alltid gör när man startar gta vice city på datan..

Då vet jag inte, varför har du dubbelanvändare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 191
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hejsan, testa detta.

1. Hämta hem VC:MP v0.3x [HÄR]

2. Installera VC:MP där ditt Vice City ligger T.ex. "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\"

3. Öppna vc-mp.exe

4. Klicka sedan på Tools

5. Settings

6. Klicka på "VC Installation Location" och leta på mappen där du har VC installerat. Klicka sedan på ok.

7. Välj valfri server och klicka som på bilden.

8. VC ska nu startas, men skippa introt genom att trycka mellanslag. Då ska denna ruta dyka upp.

9. Njut av VC:MP

Funkar inte detta bör du gå till deras forum. Det finns [HÄR]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Gick in på VC-MP's hemsida, och tankade den som fanns på downloads till Windows, Men det står fortfarande att jag har fel version när jag försöker connecta till en server, vad är det för fel?

Den som finns under "Downloads" på sidan är v0.3 och inte v0.3x. Därför får du meddelandet. Tanka från denna, så får du rätt version. [Länk]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som finns under "Downloads" på sidan är v0.3 och inte v0.3x. Därför får du meddelandet. Tanka från denna, så får du rätt version. [Länk]

Det verkade fixa sig ändå, men tack ändå, kunde köra på alla servrar jag gick in på helt plötsligt :mellow:

edit: är det möjligt att vissa servrar är fortfarande för 0.3 och endel för 0.3x ? för när jag uppdaterade till 0.3x så funka inte 0.3 servern jag spelade på innan

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkade fixa sig ändå, men tack ändå, kunde köra på alla servrar jag gick in på helt plötsligt ;)

edit: är det möjligt att vissa servrar är fortfarande för 0.3 och endel för 0.3x ? för när jag uppdaterade till 0.3x så funka inte 0.3 servern jag spelade på innan

Ja, alla servrar har tyvärr inte uppdaterat till 0.3x. Så det är som sagt därför du inte kan spela på vissa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, alla servrar har tyvärr inte uppdaterat till 0.3x. Så det är som sagt därför du inte kan spela på vissa ;)

En annan fråga, om jag shiftar mellan 0.3 och 0.3x versionerna, varje gång jag installerar det ,ersätter det den andra VC-MP installationen eller läggs det på? så det tar onödigt mkt hårddiskutrymme menar jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan fråga, om jag shiftar mellan 0.3 och 0.3x versionerna, varje gång jag installerar det ,ersätter det den andra VC-MP installationen eller läggs det på? så det tar onödigt mkt hårddiskutrymme menar jag

Om du installerar det i samma mapp så tror jag att den ersätter. Har själv inte testat, men jag tror det är så. Annars kan du ju titta in i deras officiella forum. Som hittas här: [Länk] Riktigt trevliga personer som gärna hjälper dig med olika problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erm , jag undrar om ni kan hjälpa mig med GTA VC MP..

När jag ska in på en server

Kommer det en ruta fram där det står :Vice City : Executable Not Found

Snälla HJÄLP !

Klicka på Tools > Settings och klicka på "Vice City Installation Location". Leta sedan efter din gta-vc.exe (som finns i mappen där du installerat vice city) och klicka på OK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...