Jump to content

.


Dusse
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 626
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1: nej, man brukar göra fönster så där :rolleyes:

2: rätt

3: finns två olika stilar av pixling, mer om dem: zoggles.co.uk

Man gör inte fönster så.. Antingen får han ta bort den pixeln eller så får han flytta den ena raden en pixel åt ett håll(bästa sättet)

Och jag vet att det finns 2 olika sätt men mallen är gjord efter nr.1 och då tycker jag att huset ska vara efter det med.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man gör inte fönster så.. Antingen får han ta bort den pixeln eller så får han flytta den ena raden en pixel åt ett håll(bästa sättet)

Och jag vet att det finns 2 olika sätt men mallen är gjord efter nr.1 och då tycker jag att huset ska vara efter det med.. >_<

jo, har sett många som gör såna fönster -_-

alla går ju efter egen stil, du kan ju inte säga att hans är fel, bara atta den sticker ut ;);):rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som är fel är att du vid taket har 3 pixlar i rad, om du har valt en stil måste du köra den hela tiden....

så man kan köra med 3 pixlar irad, om man har det överallt då eller? ^_^ jag fattar ingenting.. alla säger att jag har gjort rätt, och sen så är tydligen allt fel :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så man kan köra med 3 pixlar irad, om man har det överallt då eller? :wacko: jag fattar ingenting.. alla säger att jag har gjort rätt, och sen så är tydligen allt fel :teehee:

du måste välja mellan att antingen köra 3pixlar i rad eller 2pixlar i rad, du kan inte köra båda, då blir det fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du måste välja mellan att antingen köra 3pixlar i rad eller 2pixlar i rad, du kan inte köra båda, då blir det fel...

jag körde med 3 pixlar från början, sen sa nån att det var fel, men nu har jag ändrat tillbaka allt till 3 pixlar så nu bör det vara rätt... jag undrar också hur hör en pixel är i cm... för trottoarskanten är 4-5 pixlar hög, och en trottoarskant är väll kanske 15 cm hög? då borde alltså en pixel motsvara ca 3 cm eller? eller är jag helt dum i huvvet?? :teehee::wacko:

EDIT: här är mitt hus jag håller på med B) Det är verkligen inte färdigt än...

post-24-1086731530_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag körde med 3 pixlar från början, sen sa nån att det var fel, men nu har jag ändrat tillbaka allt till 3 pixlar så nu bör det vara rätt... jag undrar också hur hör en pixel är i cm... för trottoarskanten är 4-5 pixlar hög, och en trottoarskant är väll kanske 15 cm hög? då borde alltså en pixel motsvara ca 3 cm eller? eller är jag helt dum i huvvet?? :wub::D

EDIT: här är mitt hus jag håller på med :P Det är verkligen inte färdigt än...

fixa somsagt konturer på räcket.

en skorsten skulle också platsa bra - på taket :)

genomskinliga fönster :wub: skulle också ge ett plus i kanten, men mer arbete betyder det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fixa somsagt konturer på räcket.

en skorsten skulle också platsa bra - på taket :D

genomskinliga fönster :wub: skulle också ge ett plus i kanten, men mer arbete betyder det.

jo, men jag hade tänkt ha ett lutat tak eller vad det heter, så att det ser ut som ett upp&ner vänt "V"... men jag ska försöka fixa det du sa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...