Jacker Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 (redigerad) Jajamensan, som trĂ„dtiteln sĂ€ger. Ladda upp screens hĂ€r för GTAsajtarna att beskĂ„da. **REGLER** § 1.1 - Dra inte ut för mycket pĂ„ diskussionerna! Kom ihĂ„g att detta först och frĂ€mst Ă€r en bildtrĂ„d. § 1.2 - Skriv alltid vilket/vilka spel bilderna Ă€r ifrĂ„n, och eventuella expansioner/modifikationer/tillĂ€gg ni kör med. § 1.3 - Bilder som kan innehĂ„lla spoilers ska det lĂ€nkas till och dessutom markeras med en spoilervarning. § 1.4 - Undvik att posta bilder i .png eller liknande stora format som tar lĂ„ng tid att ladda. LĂ€nka hellre isĂ„fall! HĂR UPP!! Försök att hĂ„lla hög kvalitĂ© i trĂ„den! AnvĂ€nd gĂ€rna Grabby, Fraps eller nĂ„gon annan screensaver för att ta screenshots. Lite synd att snygga bilder sabbas av en komprimering i Paint (screenshots sparade i Paint = skitfula). Man kan Ă„tminstone spara bilderna i Photoshop. Nybörjarguide - enklaste sĂ€ttet att ta screenshot 1. Tryck pĂ„ "PrintScreen"- knappen (den till höger om F12 och vĂ€nster om Scroll Lock) medans du spelar valfritt spel. 2. Tryck ALT+TAB/Windows eller avsluta spelet. Om du tryckte ALT+TAB/Windows sĂ„ bör spelet fortfarande köras i "AktivitetsfĂ€ltet". 3. Starta Photoshop/Paint och tryck CTRL+V eller vĂ€lj Redigera->Klistra in. 4. Om du Ă€r nöjd med din screen sparar du den. Spara bara i JPG-, PNG-, eller GIF- format dĂ„ de Ă€r bĂ€st för screens (du vĂ€ljer format under fĂ€ltet dĂ€r du namnger bilden). 5. Avsluta Photoshop/Paint och fortsĂ€tt spela/gĂ„ in hĂ€r. 6. För att bifoga en screen till en post hĂ€r trycker du pĂ„ "BlĂ€ddra..."- knappen och letar upp bilden. Markera den och tryck pĂ„ "Ăppna". 7. Klart, nu behöver du bara trycka pĂ„ "Add Reply". Guide till Grabby Grabby Ă€r ett externt program som sparar alla bilder du tar med PrintScreen. Mycket praktiskt om man vill slippa ALT+TAB'a sig ur spelet sĂ„ fort man tagit en bild man vill spara. 1. Ladda ned Grabby hĂ€r (gratis och lagligt). 2. Starta Grabby. 3. GĂ„ in pĂ„ "Setup". 4. Ăndra formatet Grabby sparar bilderna i till JPEG, dĂ„ det Ă€r det enda vettiga formatet. 5. BestĂ€m vilken kvalitĂ© du vill att bilderna ska ha - desto högre kvalitĂ© desto större bild och desto lĂ€gre kvalitĂ© desto mindre bild (med mindre och större menar jag storlek i kB). SjĂ€lv har jag kvalitĂ©n pĂ„ nĂ€stan max; för mig blir storleken pĂ„ bilderna 200 - 500kB, vilket Ă€r vĂ€ldigt normalt för bilder i upplösningen 1280 x 1024 som jag spelar i. AlltsĂ„ kan man utan problem dra upp kvalitĂ©n. 6. Med "Frequency" kan du bestĂ€mma hur lĂ„ngt mellanrum i millisek Grabby ska ta bilder dĂ„ du hĂ„ller in PrintScreen- knappen (t.ex. 250ms = 1/4 sek). 7. Med "Recycle" kan du bestĂ€mma hur mĂ„nga bilder Grabby ska ta innan det börjar om och sparar över existerande bilder. SjĂ€lv rekommenderar jag att skriva in vĂ€rdet "0", dĂ„ kommer inte Grabby börja om och spara över existerande bilder. 8. VĂ€lj en lĂ€mplig mapp dĂ€r Grabby sparar alla bilder du tar. Jag rekommenderar att skapa en ny, lĂ€tttillgĂ€nglig Grabby- mapp. 9. Kom ihĂ„g att spara undan alla bilder du tar i en annan mapp. D.v.s. döpa om de bilder du vill ha och lĂ€gga i en annan map. Varför? För Ă€ven om du stĂ€ngt av "recycling" sĂ„ kommer Grabby börja om och spara över gamla bilder nĂ€r du stĂ€ngt ned Grabby, och sen startar upp det igen. Och sen Ă€r det mycket mer praktiskt. Rekommenderar att man skapar en speciell mapp för sina screens. Kom Ă€ven ihĂ„g att bilderna inte fĂ„r ta större plats en 200kb pĂ„ GTAsajten. Om dem Ă€r över 200kB kan man ladda upp dem pĂ„ t.ex. ImageShack och lĂ€nka bilderna hit. Redigerad 12 mars, 2011 av Jacker Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 (redigerad) Americas Army Redigerad 22 januari, 2004 av GiZmo Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 21 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2004 Kom ner din j*vel Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 alla som har silent hieroes bör veta om dethÀr. men men. han vart alldrig rigtigt bra pÄ hoppa fallskÀrm Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 (redigerad) alla som har silent hieroes bör veta om dethÀr. men men. han vart alldrig rigtigt bra pÄ hoppa fallskÀrm jup,stackarn det som e sÄ kul e att alla n00bs skjuter pÄ'n sÄ att det sprutar blod man mÄste nog skriva vilket spel bilderna tillhör,annars vet man inte vilket spel den tillhör Redigerad 22 januari, 2004 av Luger Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 jup,stackarn det som e sÄ kul e att alla n00bs skjuter pÄ'n sÄ att det sprutar blod man mÄste nog skriva vilket spel bilderna tillhör,annars vet man inte vilket spel den tillhör hmm... mod till battlefield 1942. silent hieroes. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Spacewar! Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 looooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool vad fult Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 alla som har silent hieroes bör veta om dethÀr. men men. han vart alldrig rigtigt bra pÄ hoppa fallskÀrm WTF,Àr det? Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 dÄ man hoppar pÄ BF sÄ fÀller man ju ut fallskÀrmen 1meter frÄn marken, annars sÄ glider man ner i 0.000000000000000000000000001 cm i veckan Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 De skottet till vÀnster tar dock inte pÄ mig men han killen som stÄr framför trÀffar mig i huvudet Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 jup,stackarn det som e sÄ kul e att alla n00bs skjuter pÄ'n sÄ att det sprutar blod man mÄste nog skriva vilket spel bilderna tillhör,annars vet man inte vilket spel den tillhör Aha,Àr det bara en ditsatt gubbe med fallskÀrm eller Àr det du? Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Aha,Àr det bara en ditsatt gubbe med fallskÀrm eller Àr det du? det Àr han som har fastnat Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Konstigt nog blev jag inte trÀffad Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Konstigt nog blev jag inte trÀffad skön grafik Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 Aha,Àr det bara en ditsatt gubbe med fallskÀrm eller Àr det du? det e ditsatt i spelet Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2004 skön grafik Jag har laggt ner grafiken för att vÄr dator Àr cp, Àven fast den Àr ny ! Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2004 det e ditsatt i spelet KFTN!! du förstör allt kartatemorfar:ok Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 23 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2004 FrÄn Midtown Madness 2 MÀnniskor Stinger hoppar London Police .vs Ferrari Stinger Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2004 FrÄn Midtown Madness 2 MÀnniskor Vad menar du ? Det Àr ju mÀnnsikor i MD2 Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Recommended Posts