Jump to content

Vilka album har du?


skribb
 Share

Recommended Posts

jag tycker han suger min åsikt, han tycker hip hop suger..

tur att du han editera... (han se vad det stog)

men man suger inte för att man inte har samma musiksmak som du?, du ska väl inte ta illa upp för att det finns folk som inte gillar hiphop. Därimot är det inte så kul att höra "du suger"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

alla har rätt att tycka som dom vill utan att få påhopp :huh:  tycker hiphop är riktig skit jag också

håller med på den första punkten, men inte på den andra.

hiphopen (man borde kalla det rappop) man hör på TV är inte alls bra, men det finns hiphopp som inte får kommercielt stöd som har bra budskap och underbara texter.

döm inte hiphoppen i helhet, döm skiten som media visar.

lite exempel på BRA hiphop som inte visas - Masta Ace, Immortal Technique, Lost Boyz, Jean Grae, Apani B Fly Emcee, Saul Williams (mer poet en emcee), Dead Prez, SLum Village & Brother Ali...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina cds.. (orginal)

Black sabbath - the best of

Iron Maiden - Brave New World

Iron Maiden - Edward the great

Iron Maiden - Fear Of The Dark

Iron Maiden - Killers

Iron Maiden - Live After Death

Iron Maiden - No Prayer For The Dying

Iron Maiden - Piece Of Mind

Iron Maiden - Powerslave

Iron Maiden - Rock In Rio

Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son

Iron Maiden - Somewhere In Time

Iron Maiden - The Number Of The Beast

Iron Maiden - The X-Factor

Iron Maiden - Virtual XI

Iron Maiden - A real live one

Metallica - ... And justice for all

Metallica - St. anger

Metallica - Master of puppets

Twisted Sister - the best of

diggat maiden sen man var typ 4.. ska försöka skaffa alla album

'edit'

Hiphop suger.. den kommer snart att dö ut! länge leve metal!

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

håller med på den första punkten, men inte på den andra.

hiphopen (man borde kalla det rappop) man hör på TV är inte alls bra, men det finns hiphopp som inte får kommercielt stöd som har bra budskap och underbara texter.

döm inte hiphoppen i helhet, döm skiten som media visar.

lite exempel på BRA hiphop som inte visas - Masta Ace, Immortal Technique, Lost Boyz, Jean Grae, Apani B Fly Emcee, Saul Williams (mer poet en emcee), Dead Prez, SLum Village & Brother Ali...

hört mycke hiphop i mina dar (utanför medierna) och kan bara säga att jag inte gillar den musikstilen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ni vad jag har i skivhyllan sen låg/mellanstadie-tiden? Jo, Hanson, Spice Girls och de fyra första Sikta mot Stjärnorna bland annat.

Tänk vad man förändras på bara några år... ^_^

Orkar inte skriva ner min skivsamling nu (mp3-album räknas inte, absolut inte! äkta vara ska det va!!), ska sova. Men jag är jäkligt avis på whoopee som har (bortsett från progg-skiten) fruktansvärt massa grymma vinyler! På LP är det precis sån musik man ska spela!! :P Jag har annars börjat gilla reggae och 70-talsmusik mer och mer de senaste åren, det är ett sånt skönt, lugnt sound. En verklig kontrast till det som görs idag (missuppfatta mig inte, jag gillar även "dagens" musik (om man kan bunta ihop allt?), men även "lugn" musik idag har något hetskt över sig), men jag har inga skivor än. Ingen skivspelare heller för den delen.

Har funderat på att köpa en LP-spelare ett tag nu, det borde väl gå att få tag på någon loppis eller auktion billigt?...

LP-skivor slår verkligen allt i coolhet! Vinyl är riktig status!!! :huh:>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hört mycke hiphop i mina dar (utanför medierna) och kan bara säga att jag inte gillar den musikstilen

okej, finns ju sånna också såklart! hehe.

men det är jobbigt när folk hör att man är hiphoppare och tror att man bara lyssnar på typ 50 Cent, Sean Paul (som inte ens är hiphop!) och Ja Rule.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har inga skivor än. Ingen skivspelare heller för den delen.

Har funderat på att köpa en LP-spelare ett tag nu, det borde väl gå att få tag på någon loppis eller auktion billigt?...

LP-skivor slår verkligen allt i coolhet! Vinyl är riktig status!!! :D:P

Dem fletsa större loppisar har skivspelare, priset brukar väl vara nån 100-lapp eller så, men hör efter riktigt så du vet att den fungerar. Äldre grammofoner innehåller mycket mekanik så det kan lätt bli strul. Ibland har drivremmen lossnat (Vilket man i och för sig kan fixa själv, men onödigt jobb), och viktigt att kontrollera är att det finns nål på pickupen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...