Jump to content

GTAsajten seg?


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Tänkte skapa denna tråd då ingen har frågat om varför GTAsajten är så seg...

Jo det är så att tidigare ikväll länkade FragZone till vår nyhet med topp5-bidragen från vår filmtävling. Efter det har vi haft ca 100-200 nerladdningar hela tiden. Eftersom filen med filmerna är så stor (190 mb) har servern gått på hårdvarv hela kvällen och det är alltså därför hela sajten är så seg.

Som det ser ut just nu har servern denna kväll delat ut 100 GB data vilket är extremt mycket!

Just nu pumpar servern ut ca 20 GB/h med 30% av CPU-kraften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men nu är vi inte download.com utan en liten GTA-sida ^_^

Nu börjar det iaf bli lite lugnare på servern.

För tillfället spottar servern ut paket i 26.8 Mbit/s (~50 nerladdningar) och använder bara 15-20% av CPU-kraften.

Här kommer en liten graf över antalet skickade paket/s. När det var som värst skickades 4000 paket/s. Som ni ser var mätinstummentet nere mellan 15:30-22:30 så siffran har säkert varit ännu högre under kvällens gång.

post-25-1073030149_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@skribb: Vi har ordentligt med bandbredd så det är ingen fara. Det är nog bara bra att få servern testad. Nu har jag lärt mig att 200 samtidiga nerladdning är smärtgränsen och att 100 nerladdningar funkar fin fint!

Igår kväll laddede 141 GB ner från servern! Mellan kl 00:00-04:00 laddades 70 GB ner.

Men jag hade nog missbedömt situationen, nu på morgonen har servern fått arbete igen :rolleyes:

post-25-1073077905_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...