Jump to content

Half-Life


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu när det finns en HL topic kan man ju lika gärna fråga här då, :angry:

Jag har skjutit upp raketen och åkt med det röda loket ner i vattnet där Raket en stog, släppt upp tunnorna och gått in i den korridoren där det är rött ljus och ett blinkande ljusrör under en trappa, men sen kommer man bara inte längre, ( Tror inte det har att göra med att jag kör via Steam?? ) men nu vet jag inte vad jag ska göra, Hjälp nån!! :angry::wub: :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känner igen allt, förutom det där med en blinkande lampa, ttryck på F5 och konvertera till gif och lägg upp här så ska du se att det löser sig..

fast själva tjusningen med HL är ju att man måste t'nka för att klara olika steg... inte bara skjuta skjuta skjuta.... döda döda döda, oj, nu hare jag varvat spelet...

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känner igen allt, förutom det där med en blinkande lampa, ttryck på F5 och konvertera till gif och lägg upp här så ska du se att det löser sig..

fast själva tjusningen med HL är ju att man måste t'nka för att klara olika steg... inte bara skjuta skjuta skjuta.... döda döda döda, oj, nu hare jag varvat spelet...

Vad skulle jag Ta SS på?? tror inte att jag fattar mer av att jag lägger upp en bild här :angry::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm ursäkta att jag bryter lite här men.... Nå'n som vet ungefär när Half Life 2 ska ha release... hehe jag laddade upp min dator för jättelängesen då det sas "under sommaren år 2003" men det kom aldrig :D ...

Verkar itne finnas något rektigt realese-datum just nu. :D

Det går rykten om både 14 nov 2003 och april 2004. ( :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej alltså... Jag har blivit väldigt less nu på att vänta på HL2 så jag har bestämt mig för att göra ett eget HL (första) "äventyr" till vidare...

Man börjar i ett fängelse. (Och man ska förstås ta sig ut på det gammla hederliga viset ;) *Ventiler*) hehe... eftersom det inte är så genomtänkt än eftersom jag bara började lite smått igår. Så om ni har några förslag på hur några banor ska se ut eller om man kanske ska göra nånting speciellt för att komma vidare i ett rum typ eller nåt sånt så kan ni ju skriva det här så får jag veta B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mm, det visan har jag hört förr AE_Dave(gå in på forum.leveldesign.nu och sök på min mod eller mod eller modifikation, och läs hur det har gått för dom)

Programmera

Moddelera

Texturer

Banor

Story

Ljud

det är massor som behövs, om du inte lägger din själ i det så blir det inget av det B) , men du får ju göra om du vill, jag har själv fått sådanna dära ryck, jag gorde introt på en bana, sen orkade jag inget mer, jag menar inte att du är dålig på det eller nått sånt, men det kommer inte bli någonting av det om du inte tar det super seriöst

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoL Copy... :mellow: Du vet ju att jag är med i AE (Avalon Entertainment) och nog vet jag att om man ska göra en MOD så måste jag göra nya programmeringar och modeller etc etc men nu sa jag ett nytt "äventyr" jag sa inget om en mod vad jag vet iaf.... B)

*EDIT*

Btw: Om du menar med Modifikationen TLR så har den blivit lite försenad pga att först stack han som skulle göra modellerna, sen så kom en ny och han håller på att lära sig och Fgd'n är inte 100% klar än. Det är faktiskt inte bara att knäppa med fingrarna för att göra en modifikation, det kan komma VÄLDIGT många problem på vägen... ;)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...