Jump to content

Half-Life


Jacker
 Share

Recommended Posts

Det dyker upp en massa Half-Life trådar nu. Jag tycker att vi säger att detta är The one and only Half-Life Topic <_< .

1998 så släpptes Half-Life, det blev snabbt en mega-succé över hela världen och ligger på topplistan än idag! (Half-Life Generation Box). I Half-Life spelar man Gordon Freeman, en forskare på det mega- stora forsknings komplexet Black Mesa. En dag gör Gordon och några andra ett experiment fel och hela komplexet invaders av Aliens! Hela komplexet bli kaos, det är som det blivit bombar av en Atombomb för att allt är en enda röra. Som om inte det vore nog så skickar regeringen in militären för att tysta ner det hela!

1999 gjorde/släppte Gearbox Opposing Force som också är en episod i Black Mesa incidenten. Den här gången spelar du som militär som blev nerskjuten när man flög dit i Helikopter. Nytt för det gär är etc att det finns några nya vapen.

Samma år så kom modden Counter-Strike som var en MP- modd. Den börja som en vanlig modd på nätet som blev så populär att den fick en plats på spelhyllan!

2001 så kom det sista spelet i Half-Life trilogin, Blue-Shift, i det spelar du som säkerhetsvakten Barney Calhoun. Dock är det mycket kort spel och det har lika många vapen som i orginalet Half-Life.

I år 2003 så presenterades Half-Life 2 på E3 i Los Angeles och det vart enormt! Framför allt p.g.a av den vassa grafiken och den imonerande

spel- motorn "Source". Half-Life 2 handling är hemlig, men det har avslöjats att man är i City 17, en stad i Europa, där en ond polismakt ""The Combine" härjar+ att dessa Aliens finns kvar. Spelet skulle släppts 30 September men har nu blitt försenat till jul.

Tyvär så läkclte HL2 ut på nätet för ett tag sen... nån eller några som kallar sig för Anonymous har tagit skulden för att ha hackat in sig på Newells dator och snott käll- koden. Tack vare detta kan HL2 bli försenat till April 2004!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men den här Topicen är bäst om man jemför med dom andra.

Jag vill bara ha ett korrekt svar på när fan Half-Life 2 släpps.

Dom är ju nya datum varje vecka nästan. Men men, HL2 ser ju inte precis dåligt ut så man kan väl vänta ett tag till i värsta fall. Men fan inte över April 2004!

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men den här Topicen är bäst om man jemför med dom andra.

Jag vill bara ha ett korrekt svar på när fan Half-Life 2 släpps.

Dom är ju nya datum varje vecka nästan. Men men, HL2 ser ju inte precis dåligt ut så man kan väl vänta ett tag till i värsta fall. Men fan inte över April 2004!

tyvärr så finns det ingert svar på den frågan, valve har itne gett ut nåt nytt releasedatum. men dte kan dräja ett tag, tyvärr kanske även till 2004 innan vi får se Hl2 i spelhyllorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja!! jag har en server:

933mhz P3

644mb RAM

men en ADSL lina, men det går ju ändå.. det är ju bara Half-life, då kommer jag in och äger lite, jag kan sätta upp flera moddar på samma dator, HL och NS kan jag tänka mig går samtidigt... :huh::unsure:(w00t)

/me börjar leta efter skruvmejsaln och börjar bygga!!

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag slår alla med mina varvningar:

Half-life

Easy: 1gång

Medium: 2ggr

Hard 3ggr, hållerpå med en fjärde

Half-life: Oppsing Force

Easy: 1 gång

Medium: 0ggr

Hard: 2ggr

Blue Shift

Easy: 1 gång

Medium: 0ggr

Hard: 1 gång

det var dom officiella... säker någon som har mer.. mina kompisar säger att jag äger på blast pit... hmm... men det tycker inte jag

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du slår nog lätt inte mig i varvningar av hl. ^_^

Håller inte koll på vilken svårighetsgrad jag kör på, startar ibland från consolen(fast då får man ju inte vapnena man samlat ihop under spelets gång. Men dom hittar man iofs lätt på olika ställen)

Half-Life

Minst 60-70 ggr

Har haft de sen de sen -99

Men jag kör iofs inte från början igenom hela spelet hela tiden.

Nån gång kanske c2a0 till c2a5 eller c1a2 till c2a4 eller c1a0 till c1a3 eller från c2a2 till c3a1. (w00t)

Blue Shit

2 ggr (tycker de suger)

Opposing Force

2 eller 3 ggr

Brukar även köra andra moddar som t.ex AHL eller SSH igenom hl banorna ^_^

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvär så läkclte HL2 ut på nätet för ett tag sen... nån eller några som kallar sig för Anonymous har tagit skulden för att ha hackat in sig på Newells dator och snott käll- koden.

För att rätta till det, gruppen heter inte Anonymous, det är bara personen som föredrog att vara anonym, där för heter filerna ***.****-ANON001.rar t.ex. där ANON står för Anonym. Men dte ryktas att myg0t ligger bakom hackingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slackbomb 10 2.4.21

Login: root

Password:

You last login was on 19 oct 2003

There have been 3 failed login atempts on this account

You dont have any new mail.

"I dont know what world war 3 will be fougth with, but World war 4 will be fougth with

stick and stones."

Albert Einstein

[root@nukebase]$ nuke ctl start

NUCLEAR NUKE APPLICATION 2.2

ENTER CONFIRMATION PASSWORD:

WELCOME!

COMAND# nuke myg0t

THIS WILL NUKE myg0t ARE YOU SURE? Y/N

Y

ENTER CORDINATES:

2164, 2344

ENTER CONFIRMATION CODE:

STARTING MkNuke................................................................. [OK]

BOOTING NUKE KERNEL 1.23.4..... [OK]

SEEKING BOOT DEVICE FROM fd0............................... [OK]

MOUNTING fd0 AT /usr/nuke/nn2.2/boot/................................................................ [OK]

OPENING HATCH............

STARTING INIT PROCESS OF ENGIE...................................

APPLYING BOOT PARAMETERS................

CHECKING CORDINATES......................................

INIT PROCESS COMPLETE, STARTING LAUNCH PROCESS....

LAUNCH SUCSESSFULL!

CLOSING HATCH

UNMOUNTING BOOT DEVICES..................

DISTANCE FROM TARGET

10 M...

9 M...

8 M...

7 M...

6 M...

5 M...

4 M ...

3 M...

2 M...

1 M...

HIT!

TARGET ELIMINATED.

COMMAND: quit

ARE YOU SURE? Y/N

Y

BYE BYE!!

[root@nukebase]$ shutdown -h NOW

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...