Jump to content

AUDI BILAR ?


rillee
 Share

Recommended Posts

Audi ... Underbara bilar, oslagbar kvalité. Snygga är de också, själv föredrar jag Audi 100, där har du en riktig bil! Gärna med den 4,2 liters v8 som satt i dyraste versionen.

Eller, visst, snackar man kvalité så måste jag nog ändå påstå att Lexus håller bättre. Men en Audi känns jäkligt bra, och allting är byggt med känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla du ... BMW? Jag har inget emot BMW direkt, men jag tycker att de är väldigt överreklamerade, de flesta BMW man ser är ju inte intressanta bilar, det är simpa 316 och 520 som ingen borde vara intresserad av. Och nya sjuan, hu! Jag skulle möjlightvis kunna tänka mig en manuellt växlad 740 från sent åttiotal, det är snygga bilar det. Audi håller dock högre standard än BMW, en Audi i tex silvermatallic är lackad in på bara chassit, allting är silver. På BMW och Merca är det så att bara karossen är lackad i den snygga metallicfärgen, resten, innanför alla lister och under mattorna ligger der grundfärg.

Men både Audi och BMW äe vardagsbilar, när man ska finåka är det Jaguar som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag kan förstå att en ny BMW framstår som en fin bil sådär vid första anblicken, men det handlar som jag tidigare sa om kvalité. En Audi är byggd med oerhört kännsla och omsorg, något som BMW saknar.

Ytterligare ett problem med BMW är att man inte får några positiva omdömmen från omgivningen, några få blir lite avundsjuka men ytterst få har något positivt att säga. Annat är det om man kör tex en Jagga, barn kommer fram och pratar, älder män kommer och tittar, ingen är avundsjuk utan alla instämmer i att det är en speciell och intressant bil.

Dessutom har ju en Jagga massor av kul och spännande elfel man kan pyssla med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...