Jump to content

Byta ut Taxi mot MC


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Började nyss med moddingen i VC.

Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn".

Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt!

Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC...

Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC!

(kände att jag bara var tvungen att posta min ide (w00t))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började nyss med moddingen i VC.

Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn".

Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt!

Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC...

Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC!

(kände att jag bara var tvungen att posta min ide :lol:)

Men är det inte bara att fuska hoppfusket? eller finns inte det i VC (w00t)

Annars så... kolla i default.ide, handling.cfg m.m (alla filer som har med fordon att göra) om du kan hitta något som har med hoppningen att göra :lol:

PS. idén var asbra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började nyss med moddingen i VC.

Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn".

Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt!

Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC...

Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC!

(kände att jag bara var tvungen att posta min ide (w00t))

i car stat program kan man välja vilken typ av mc det ska va... kanske har nått med det att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, börjar lära mig! (w00t)

Hittade nyss det här i main.scm:

0572: toggle_taxi_boost_jump  1?

Lade in det i början av filen så varje gång tar "new game" så kan man hoppa med taxibilarna på direkten!

Tyvärr går det inte göra så mycket mer än att aktivera det, resten finns i gta-vc.exe :lol:

Men det borde gå att lura över denna funktion till en annan bil... eller båt... eller MC...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, börjar lära mig! (w00t)

Hittade nyss det här i main.scm:

0572: toggle_taxi_boost_jump  1?

Lade in det i början av filen så varje gång tar "new game" så kan man hoppa med taxibilarna på direkten!

Tyvärr går det inte göra så mycket mer än att aktivera det, resten finns i gta-vc.exe :lol:

Men det borde gå att lura över denna funktion till en annan bil... eller båt... eller MC...

testa att byta ut taxi mot bike

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag försökte att sätta en bil "is bike" för att tex. kunna göra wheelie med bilen, men inget hade ändrats på den bilen när ja försökte i spelet. har även testat "is chopper/helicopter" för att typ få den att fungera som helikopter, men gissa vad? de gick inte :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag försökte att sätta en bil "is bike" för att tex. kunna göra wheelie med bilen, men inget hade ändrats på den bilen när ja försökte i spelet. har även testat "is chopper/helicopter" för att typ få den att fungera som helikopter, men gissa vad? de gick inte :rolleyes:

modellen ändras inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...