Jump to content

Webshopen åker ut!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

I webshopen låg det igår 1300 kr.

Idag ligger det 400 kr där.

Vilket betyder att jag har fått en utbetalning på 900 kr.

Vilket i sin tur innebär att jag är 473 kr rikare (47,5% skatt).

Tror dock att jag får in mer pengar på SMS-systemet och eventuella donationer i framtiden...

Totalt har 27 000 kr (!) passerat webshopen.

hehe...låter ju lovande...hoppas det blir ännu mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade det här på TradeDoubler:

Tänk om jag får tillbaka massor pengar i "skatteåterbäringen" :lol::lol:

(Ska kolla upp exakt vad skatteåterbäring betyder)

Jag fattar inte hur det kan vara så fruktansvärt hög skatt (47,5%). (w00t) Räknas inte de pengar du tjänar genom GTAsajten som vilken inkomst som helst? Då borde ju skatten ligga på ca 33% som är den skatt man betalar på exempelvis lön.

Hultan, du vet väl att man får tjäna 16'000 kr om året utan att behöva skatta ett öre! Om du inte gör det, så borde du få tillbaka grymt mycket!

*Edit*

Kollade upp lite och hittade den här sidan på RSVs sajt. Så här står det bl a: "Får du överskott på din hobbyverksamhet ska du betala skatt för det." Som jag fattar det ska man bara skatta på vinsten och i såna fall kan du ju dra av alla kostnader för webbhotell, mm!

Redigerad av Blaque
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant Blaque!

Skulle vara riktigt bra om man fick dra av sånt! Läste igenom hemsidan lite snabbt men jag måste nog läsa den en gång till för att förstå allt. Grymt om jag får dra av både skatt i webshopen och momsen av webbhotellen. Tror nog jag får ta och skicka ett mail till skattemyndigheten (w00t)

Edit:

Angåend skatten på 47.5%. Från skattemyndigheten:

...ska företaget som betalar ut pengarna göra avdrag för preliminär skatt och reservera pengar för sociala avgifter...

Först betalar jag 33% skatt och sedan 30% skatt igen (vilket ska bli ca 47.5%).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...