Jump to content

Avatars, Signaturer


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

du fyller området du vill ha osynligt med en färg, tex rosa (255,0,255), sedan sparar du filen som GIF (Compuserve Graphics Interlace Image, tror jag att den heter) och sätter på transparency och väljer färgen du vill ha osynlig.

Jag tänkte göra ett försök men vad heter transparency på svenska? Jag fattar inget ;P

Det finns en massa listor, där det står palett, färger, tvingad sen kan man klicka i genomskinlighet...

det finns också projektionsyta och glitter :wub:-_- (dom står i ordning, uppifrån och ner) Vad ska man välja? ;)

Edit: Kan nån göra det gula på bilden genomskinligt

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men så här gör jag: ;P

Nä men allvarligt, jag öppnar bilden som ska ha nå't genomskinligt i sig med PS (duh) och sen skapar jag en ny bild som är lika stor. Sen flyttar jag över allt från den första bilden till den andra genom att trycka på V och sen dra dit den.

Sen så tar jag Magisk stav-skiten (den näst högst upp till höger(i knappgrejen till vänster)) och markerar allt som ska vara genomskinligt och sen trycket jag lite lätt på Delete. :wub:

Sen spara man bara som en .gif-fil. Det finns säkert lättare sätt men jag gör såhär. :">

Redigerad av the big Vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...