Jump to content

Svårare att registrera sig


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Det verkar vara några terrorister som försöker spamma ner forumet med onödiga medlemmar, dvs de registrerar ca 5 medlemmar på ca 5 min och minst en gång varje dag.

Jag kan inte göra så mycket åt det i och med att det är olika IP-nummer varje gång. För att stoppa detta måste man nu aktivera sitt medlemskap via mail varje gång man skapar ett nytt. Jag har även tagit bort den gamla och "lättare" flood kontrollen där man bara behövde skriva in några siffror.

Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna.

Vi ska bli av med den där/dom där terroristerna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna.

Va? :) Jag trodde redan att det var så att man måste ha en unik e-postadress...

Självklart ska det vara så att man bara kan registrera en e-postadress till en användare. Om man dessutom måste bekräfta medlemsskapet genom att trycka på en länk i ett e-postmeddelande, så hindrar ju det att någon bara skriver in en massa e-postadresser som inte är hans/hennes! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar vara några terrorister som försöker spamma ner forumet med onödiga medlemmar, dvs de registrerar ca 5 medlemmar på ca 5 min och minst en gång varje dag.

Jag kan inte göra så mycket åt det i och med att det är olika IP-nummer varje gång. För att stoppa detta måste man nu aktivera sitt medlemskap via mail varje gång man skapar ett nytt. Jag har även tagit bort den gamla och "lättare" flood kontrollen där man bara behövde skriva in några siffror.

Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna.

Vi ska bli av med den där/dom där terroristerna :D

varför gör du inte så att du måste godkänna den nya medlemmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

men tänk om det e nåfgra som skaffar hit spammare då jag kan en hemsida som gärna spammar ner andra forum .

jag har förstört mycket på andra sidor när jag har blivit varnad eller bannad.

så fort jag blir varnad eller bannad så gör jag så här gå till sidan och säger til dom.

men här kommer jag inte att göra det så va lungna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men tänk om det e nåfgra som skaffar hit spammare då jag kan en hemsida som gärna spammar ner andra forum .

jag har förstört mycket på andra sidor när jag har blivit varnad eller bannad.

så fort jag blir varnad eller bannad så gör jag så här gå till sidan och säger til dom.

men här kommer jag inte att göra det så va lungna

Smart, det ska jag prova. (inte) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? :P Jag trodde redan att det var så att man måste ha en unik e-postadress...

Självklart ska det vara så att man bara kan registrera en e-postadress till en användare. Om man dessutom måste bekräfta medlemsskapet genom att trycka på en länk i ett e-postmeddelande, så hindrar ju det att någon bara skriver in en massa e-postadresser som inte är hans/hennes! :P

hm..... skulle gissa på att drygt 35% här på forumet har mer än en e-mailadress :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...