Jump to content

Spelet sparas inte efter 8.6% PS4, kan någon göra en save åt mig?


suttung
 Share

Recommended Posts

Av någon anledning så sparas inte spelet över 8,6%, har spelat betydligt längre flera gånger men nästa gång jag startar spelet så finns ingen nyare save. Spelet har inga problem att skapa nya saves på 8,6%, tror jag har 10st p 8,6% nu. Har testat följa alla guider jag hittat för att få tag på saves. Så hade hoppats att jag kunde få in en moddad save som är senare i spelet, men som jag förstått så är då enda alternativet save wizard. Men det tycker jag kostar lite mycket för att enbart ändra ett spel en gång, fungerar det om jag skickar min save till någon som har save wizard och den personen gör då om den åt mig?

 

Annars är väl mitt enda alternativ att radera alla saves och starta om spelet från början och hoppas att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hackat PS3 men aldrig PS4, så jag vet inte särskilt mycket om sånt, men sparfiler i allmänhet blev spärrade och knutna till användarens konto redan på PS3-tiden ca 2008 då man började med troféer.

På en hackad PS3 finns det särskilda program för att låsa upp detta och skriva över användardata med din egen, och det är väl möjligt att det finns något sånt till PS4 också. Kanske heter det save wizard, som du säger. Men om du inte har det själv tror jag inte någon annan kan fixa saker åt dig utan att veta dina fullständiga uppgifter med konto, lösenord, kanske till och med serienummer på konsolen osv.

Vad jag istället kan tänka mig är att du har gamesharing aktiverat med någon annan, och denna konsol har aktiverat automatisk uppladdning av sparfiler, så att dina ständigt skrivs över? Fast, hmm, det kräver ju att du själv tankar ner dem, så det är nog inte så sannolikt.

Jag skulle testa att radera alla sparfiler inklusive User Settings, radera spelet, kanske även bygga om licenspaketen för din konsol och sedan börja om på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...