Jump to content

Problem att starta "heist"


harddstyle
 Share

Recommended Posts

Hej, jag hittade detta forumet och chansar att posta frågan här eftersom varken Rockstar games support eller andra GTA forum inte svarar. Jag försöker vara "host" för första gången i prison break. Att gå genom tavlan över vilka som ska göra vad och hur stor del av vinsten alla ska ha,  har jag listat ut, någorlunda. Men när jag ska starta så fattar jag inte hur jag ska göra. Det står nere i hörnet att fortsätta med "Enter", men ingen händer. Det enda som händer är att jag cirkulerar bland spelarna och markera dem. Sen att spelarna i chatten blir otåliga gör inte saken bättre. Har kollat massa videos på YT och det finns gott om dem, men har inte hittat någon som faktiskt visar just tavlan. Jag är medveten om att jag kanske verkar "trög" i början men det är en inlärningsgrej. I början blev jag skitnevös av att ha passagerare i bilen och kunde knappt köra pga det, nu kunde jag inte bry mig mindre. Skulle vara supertacksam om någon här kunde hjälpa mig. Jag spelar på PC glömde jag nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen! :)

Jaadu, det är ju som du säger en rätt så rörig tavla man ska gå igenom och har du väl tilldelat spelarna varsin roll och lagt in hur mycket de ska ha vardera borde det ju som sagt bara vara att sätta igång.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla detta eftersom jag avinstallerat det på PC och på PS3 har de ju klippt av servrarna, men jag hittade denna video, från förmodligen den bästa GTA-kanal genom tiderna.

Vid 45:45 sätter de igång med tavlan och strax därefter dyker en Continue upp, så snart alla sagt att de är färdiga. Dyker den inte upp för dig? :(

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och tack för välkomnandet! Tack även för svar :)

Jo jag har "continue" hela tiden nere i hörnet men det händer inget när jag klickar med musen eller trycker på enter, det blir som sagt bara att jag "scrollar" runt bland spelarna. Tack så mycket för videon, men jag får inget "continue" som dyker upp nedanför listan heller. Lite småpinsamt att man är så trög faktiskt. Men jag antar att det enda jag kan göra är att försöka igen och blir spelarna irriterade och lämnar så får det blir så, tills jag fattat hur man gör helt enkelt.

Jag fick inget mail om att jag fått svar här så det är därför det har dröjt.

Vet du förresten hur man ska göra för att komma runt "glitchen"  när man ska hämta fången och han är osynlig? Har rapporretat många ggr om detta till Rockstar men ja..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, harddstyle skrev:

Hej och tack för välkomnandet! Tack även för svar :)

Jo jag har "continue" hela tiden nere i hörnet men det händer inget när jag klickar med musen eller trycker på enter, det blir som sagt bara att jag "scrollar" runt bland spelarna. Tack så mycket för videon, men jag får inget "continue" som dyker upp nedanför listan heller. Lite småpinsamt att man är så trög faktiskt. Men jag antar att det enda jag kan göra är att försöka igen och blir spelarna irriterade och lämnar så får det blir så, tills jag fattat hur man gör helt enkelt.

Jag fick inget mail om att jag fått svar här så det är därför det har dröjt.

Vet du förresten hur man ska göra för att komma runt "glitchen"  när man ska hämta fången och han är osynlig? Har rapporretat många ggr om detta till Rockstar men ja..

Kan det vara så enkelt att du själv inte sagt att du är ready? Ska man styra åt nåt annat håll än uppåt och nedåt för att komma dit? Har du en handkontroll som spökar på nåt sätt?

Det där med osynlig fånge har jag aldrig råkat ut för eller ens hört talas om. Att rapportera om buggar i åtta år gamla spelelement till just Rockstar av alla företag känns som att man lika gärna kan hoppa utför ett stup. Jag försökte komma framåt i deras support för länge sen och det var rena helvetet. All support är outsourcat till Indien där de inte pratar vettig engelska och trots att man ser att det är människor som skriver fattar de lika illa som en bot. Man påtalar flera gånger att de ska läsa vad man skriver istället för att klistra in svar om att "update your driver" när det är det som har förstört alltihopa. Usch, vad glad jag är att jag inte spelar Online längre. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Kan det vara så enkelt att du själv inte sagt att du är ready? Ska man styra åt nåt annat håll än uppåt och nedåt för att komma dit? Har du en handkontroll som spökar på nåt sätt?

Det där med osynlig fånge har jag aldrig råkat ut för eller ens hört talas om. Att rapportera om buggar i åtta år gamla spelelement till just Rockstar av alla företag känns som att man lika gärna kan hoppa utför ett stup. Jag försökte komma framåt i deras support för länge sen och det var rena helvetet. All support är outsourcat till Indien där de inte pratar vettig engelska och trots att man ser att det är människor som skriver fattar de lika illa som en bot. Man påtalar flera gånger att de ska läsa vad man skriver istället för att klistra in svar om att "update your driver" när det är det som har förstört alltihopa. Usch, vad glad jag är att jag inte spelar Online längre. :(

Ja allt ser klart ut men det händer absolut ingenting när jag trycker enter, bara att det cirkulerar mellan spelarna. Jag försökte precis att starta uppdraget och förklarade i chatten om läget och dem väntade. Men inte ens när tiden var slut startade uppdraget, det bara stod "waiting for host". Hur f*n kan man vara så här korkad..

Nej inget sånt, jag kör bara med t-bord och mus. Det enda jag med säkerhet klarar av nu är att ge alla sina uppgifter och del av vinsten men det är allt.

Ja jo jag hittade flera med problemet att snubben är osynlig och det går många år tillbaka så där tror jag inte att dem bryr sig ett skit. Jag har sedan jag började spela online ställt ett x antal frågor och det är sällan kah får svar överhuvud taget. Får jag svar så är det inte ens svar på frågorna. När allt fungerar bra och man inte möter massa hackers och fuskare så är det riktigt kul. Men jag börjar överväga att lägga ner faktiskt.

Jag satte lägsta andelen på  mig själv med avsikt. Vill bara lära mig hur man gör.

 

 

20220911_145045.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

44 minuter sedan, harddstyle skrev:

Ja allt ser klart ut men det händer absolut ingenting när jag trycker enter

Jag satte lägsta andelen på  mig själv med avsikt. Vill bara lära mig hur man gör.

20220911_145045.jpg

Där har du ju problemet. 25+25+25+15 blir inte hundra procent. Spelarna och systemet väntar fortfarande på att tio procent ska delas ut till någon; jämnt eller ojämnt. Som det är nu försvinner tio procent till ingenting och därför kan du inte starta spelet. Den blå sektorn i betalningen måste bort eftersom den visar otilldelade vinstpengar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...