Jump to content

Microsoft's Train Simulator


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag har train simulator och Xp home edition och det funkar bra!! Train simulator är ett förbannat roligt spel om man gillar tåg!!! Om du inte visste det finns det svenska tåg och banor att ladda ner härifrån. Där finns även ett forum där du kan registrera dig på. Jag själv är också medlem där!

Här är adressen: http://msts.e-buzz.net/test.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beskrivning på Train Simulator

På namnet hör du ju att det är en tågsimulator.. Och vad gör man i en tågsimulator?? jo kör tåg såklart! Från början är det med sex olika rutter du kan köra på och varje rutt innehåller masor av aktiviteter du skall köra. Vi säger tex att du väljer att köra i Canada på Marias pass banan och där kan du välja mellan en massa aktiviteter som tex växla vagnar på magnifika bangårdar köra ett långt godståg genom ett snöigt canada. Eller varför inte hoppa in i ett av amtracks nyaste hastighets tåg och blåsa iväg. Eler kanske du hellre puffar fram i ett ånglok bland snöklädda berg i österriket eller varför inte köra pendeltåg i Tokyo en varm stressig sommardag. Eller om du kanske tycker bättre om att köra rälsbuss på Hisatsu line i japan. Eller är du kanske mer fashinerad av ett rejält ånglok råder jag dig att sätta dig bakom spakarna på Flying scotsman och tuffa fram genom den skotska landsbyggden på 1920 talet! Som sagt valet är ditt. Gör vad du själv tycker är roligast, allt är roligt i hela spelet tycker jag. En annan sak som är jätte bra är att rutterna är byggda efter verkliga förebilder och teamet som lagat dom har försökt få med varje bro varje flod varje stad och varje tunnel och kurva. Likaså är lokomotiven byggda efter verkliga förbilder så att varje spak och ratt finns med på riktigt och lokens fysik är likaså väldigt verklig. Dock kan det vara svårt i början att komma underfund när man skall bromsa och hur mycket men... det kommer med tiden. Så om jag skulle vara du skulle jag inte tveka en sekund utan springa iväg till affären och köpa Train simulator och bli en riktig lokförare redan idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...