Jump to content

Sven Co-op


BigBear
 Share

Recommended Posts

En Half-Life mod som ni måste prova é Sven Co-op.

Det är en multiplayermod och man spelar tillsammans mot finderna (monster och militärer från Opposing Force & Half-Life singelplayer) och man ska klara banor. Som singelplayer fast de é multiplayer asså.

Det finns även goda monster & militärer. Modden finns att ladda ner här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några kompisar spelade det massor på ett LAN jag var på nyligen. Men vi har varit trogna Svencoop-fan sedan ca 2 år tillbaka!

Denna gång klarade vi även half-life singelplayer tillsammans med hjälp av Sven Co-op. Trots att vi var 3-4 spelare hela tiden så tog det 6h att klara (!). Det ska dock tilläggas att det fanns dubbelt så många monster som i de vanliga singelplayerbanorna.

Men! Sven Co-op borde bara spelas på LAN! En stor del av modden är att ha bra kommunikation med medspelarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några kompisar spelade det massor på ett LAN jag var på nyligen. Men vi har varit trogna Svencoop-fan sedan ca 2 år tillbaka!

Denna gång klarade vi även half-life singelplayer tillsammans med hjälp av Sven Co-op. Trots att vi var 3-4 spelare hela tiden så tog det 6h att klara (!). Det ska dock tilläggas att det fanns dubbelt så många monster som i de vanliga singelplayerbanorna.

Men! Sven Co-op borde bara spelas på LAN! En stor del av modden är att ha bra kommunikation med medspelarna!

HL singelplayer i multiplayer, låter grytm! Vad händer om nån i gänget dör, börjar alla om från senaste save:en då? Finns det fler vapen ute på banorna, vapenmängden i HL singelplayer är ju anpassad för bara en spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HL singelplayer i multiplayer, låter grytm! Vad händer om nån i gänget dör, börjar alla om från senaste save:en då? Finns det fler vapen ute på banorna, vapenmängden i HL singelplayer är ju anpassad för bara en spelare.

Om man dör får man starta om i början på den aktuella banan medan de andra spelar vidare. Ju längre fram på banan man kommer ju mer splittrat bli laget då det tar längre tid att nå "fronten" när man har dött. Man kanske då är två vid fronten och två på väg till fronten hela tiden.

Det var ganska segt att köra tågbanorna för om man dog fick man gå en rejäl sträcka (man hade ju kört iväg tågen)...

Vapnen får man när man "spawnar" och man får den vapenmängd som det är beräknat att man borde ha på just den delen av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar för mig, tycker att det var asgrymt speciellt när det är så lagarbete anpassat. Vill nån lira sen i kväll?

Jag kan köra nu.

Jag har fixat det! :D Jag var bara tvungen att uppgradera Half-Life till 1.1.1.0 först!

Det är skitbra! 23 pers som går lös på en uppumpad zombie med kofötter, skitkul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(kanske inte hör till sven coop men) VS en annan mod (tyckte det va onödigt att skapa en ny tråd)

jag gillar vampire slayer as kul att va slayer och bli slaktad av vampyrena först springer man i en klump sen hör man vampyrerna och upptäcker man att man e själv med 15 vamp efter sig =)

Redigerad av Tyrone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...