Jump to content

Hjälp att finna: Sinbad


Xersize
 Share

Recommended Posts

Hallå, kära forumiter!

 

Jag fick nyligen en otrolig nostalgitripp när jag kom att tänka på en av mina favoritserier från min barndom; den handlade om sjöfararen Sinbad från den klassiska, arabiska sagan Tusen och en natt. Då det är en av världens mest kända sagor så finns det väldigt många olika versioner av Sinbad i både filmer och serier. Jag har nu suttit på IMDB och Wikipedia i ett tappert försök att hitta en väldigt specifik nål i ett hav av nålar, men jag kan inte hitta den och börjar därför tvivla på mitt psykiska välmående. Så jag tänkte be er om hjälp och se om någon av er känner igen serien också, eller om det kanske är så att jag har fantiserat ihop en stor del av min barndom och kanske borde skriva in mig frivilligt på psyket!

 

Det absolut enda jag minns om serien är att den var teknad, gjord för barn och alla karaktärer var djur, i samma stil som tecknade Robin Hood som alltid visas på Julafton. Finns det någon av er som känner igen serien som jag beskriver, kanske till och med vet vad den heter eller i alla fall hjälpa mig att hitta den? Jag har nu spenderat ett tjugotal minuter på Wikipedia, IMDB och YouTube utan att hitta något som helst. All hjälp uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
18 timmar sedan, phdigital skrev:

Alla karaktärer var djur... Hmmmmm. Vilket år talar vi om?

Hmm, jag vet inte exakt när den gjordes. Jag såg på den i mitten/slutet av 90-talet och den var inte allt för gammal då, så jag skulle gissa på att den gjordes mellan mitten på 80-talet och början på 90-talet.

 

18 timmar sedan, phdigital skrev:

Nej, den är det inte. Det var som sagt en serie, inte en film, och jag tror nog inte att den är från 40-talet. Välkommen till forumet, förresten, och tack för att du försöker hjälpa mig här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...