Jump to content

Red Dead Redemption 2 största spelet på PS4


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Howdy, partner!

Inför RDR2s release kan det vara klokt att rensa hårddisken på gamla spel som ligger och skräpar, eller att du köper dig en extern hårddisk att koppla in inför installationen. Spelet kommer nämligen att ta 105 GB av utrymmet.

https://nordic.ign.com/xbox-one-gaming-hardware/19211/news/red-dead-redemption-2-requires-105-gb-install-supports-up-to

Det finns däremot flera frågetecken kring detta. Källan till denna siffra är att ett PS4 Pro-paket med RDR2-tema visar installationsstorleken, men för det första kan det innebära att det är vad som krävs för en "enhanced"-version, vilket PS4 Pro erbjuder i alltfler spel. För det andra säger det ingenting om huruvida detta är skivversionen eller nedladdningsbara versionen, om sådan kommer att släppas. För det tredje säger denna artikel att Destiny 2 "krävde" 60 GB ledigt utrymme, men att det enbart var för att nedladdningen sker vid sidan om installationen fram tills installationspaketfilerna tas bort, och att det därför alltid är dubbla faktiska storleken som skrivs på etiketten.

GUEST_5f414e27-ca58-46e3-b41f-791010010e

Läs i botten på den röda bilden, innan det blå: "105 GB minimum".

Vad jag vet kan PS4-blurays inte innehålla mer än 50 GB, precis som förr. Det finns blurays som tar 128 GB, men det är kvadrupellagerskivor vilket PS4 inte stöder. Betyder detta att spelet blir 50 GB stort och att Rockstar som vanligt pressar gränserna för vad en skiva klarar av? Kommer det börja på 50 GB från skiva och resten måste laddas ned? Synnerligen ovanligt i så fall, jag har aldrig hört talas om det på någon maskin, på något format. PC är jag däremot mer obekant med.

Vi vet iallafall redan att spelet släpps på skiva, och ärligt talat: Vem vill egentligen gå miste om en fysisk karta att breda ut över vardagsrumsbordet? :D

Vad tror ni om detta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Nu med facit i hand undrar jag hur vanligt det är med två skivor till spelsläpp. Jag har aldrig varit med om det sedan CD-skivor (alltså Compact Disc(!)) till PC, cirka år 1999.

Var GTA V två skivor stort till PS4? Hur är det med Xbox nuförtiden, det är väl bluray där också? Var det två skivor även till Xbox One?

Hur vanligt var det med flerskivsspel till Xbox 360? Det borde väl ha blivit en hel del mot slutet av den generationen, eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...