Jump to content

TIME: WASTELAND - Spelprojekt.


Foo
 Share

Recommended Posts

Jag har under 1 års tid utvecklat ett spel med mycket inspiration från Final Fantasy och Zelda serierna.

Spelet i dagsläget halvfärdigt, men kom gärna med synpunkter och kommentarer och frågor. Det ska lanseras på STEAM så fort det börjar bli klart.

PLOT:

The new government uses tax money to support the non working man.

The industry should shut down for a clean environment.
No energy production is needed. 100% unemployment is their goal.
With no factories and no workers, there would be no emission at all.
The world shall be a place of enslaved humans under total control by the society.

You must decide what to do...
The decisions you make will affect how the War begins and who will benefit from it.

Will you go back to change what have happened?

You change things in the Pre War time..
..they will affect the future....

Will you be able to stop the War.. ..or do war never change?
sky.thumb.jpg.ed2d26adcfac6cb4075bf9d6b5

2077.thumb.jpg.dd0eb2dbc58bc4fc821cacec23077.thumb.jpg.23bfbc00b7a52b7dcb4abe527Dess.thumb.png.d79d8a2b3ad4db304bb1e15a8

BOSS_TW.thumb.png.f44ac6ca2f82e8027b32d4

 

 

Redigerad av Foo
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow!

Rent visuellt ser det helt makalöst bra ut. Fantastiska porträtt, animationer, bakgrundsscener och figurer. Verkligen en hyllning till de gamla tidernas rollspel till SNES och liknande. Grymt bra jobbat! Konceptet är intressant och det är kul att man verkar få välja en del hur man vill att spelets story ska utspela sig. Jag har inte spelat sådär jättemycket gamla rollspel egentligen; Zelda till SNES har jag aldrig klarat och Chrono Trigger tog för lång tid, men det här kan jag tänka mig investera i.

Dock lite synpunkter: Din engelska är inte 100% rätt. Jag hoppas därför att du har någon som korrekturläser din källkod för att ändra på stavfel och grammatiska småmissar. Det kommer inte att minska spelglädjen något avsevärt, men väl anseendet. Till och med EA:s tip-of-the-day i laddningsskärmarna i Battlefield är felstavade och det ser så förbannat taffligt ut av en stor spelutvecklare som dem. Att de inte har engelska som modersmål är ingen ursäkt. Därför skulle det glädja mig om du tog nån annan till hjälp innan du skickar spelet till publikation.

Jag ser inget fighting-gameplay i videon men vid 1:35 bryter fienden sin formation och börjar sträva mot väggen där du befinner dig. Det påminner om när min brorsa utvecklade en Asteroids-klon i flash och det enda script han kunde för fienderna var ett målsökande sådant. Är det samma sak hos dig? Kommer det se märkligt ut? Har fienderna AI nog att inte ställa sig i dörröppningen, 20 pers, förrän du gått in själv? Sånt kan vara bra att tänka på.

Förutom det ser jag fram emot utvecklingen av detta! :) Och kul att du tittar in igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket roligt att höra!

Jag har gjort spelet i "RPG-maker" och kan väl därför inte ta alla cred för grafiken. Jag har gjort en hel del själv, men mycket är "standardgrafik". Jag funderar på att göra om allt i hel egen grafik, om det är nödvändigt. Det blir ju annars en hel del spel som ser likadan ut. Grafiken är ju inte vad som gör spelet här dock. Storyn och världarna är vad som gör spelet intressant.

Just nu är inga strider implementerade, det kommer (tror jag). Vet ej om det ska bli "random encounter" som FF eller "utplacerade" fiender. De vid 1.35 kastar bara ut en ur denna dungeon... och det är lite "dumma" då de är programmerade att bara gå mot mig. Det kan fixas! AI är rätt så bra implementerat i mjukvaran, men vill man ha mer avancerad AI så kräver det lite mer avancerad programmeringskunskap.

Min engelska är rätt så bra, men hur bra den än må vara har jag svårt att se egna stavfel. Ja, man ser mycket sånt i storspel också. Man tycker ju att stora företag bör ha råd med både en och annan duktig granskare. Det ska naturligtvis korrekturläsas av både mig andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...