Jump to content

Video editor


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Okej, så på GTA V sidan på steam så kan man läsa det här.

Grand Theft Auto V for PC will also feature a video editor designed for advanced movie-making.

Jag hoppas detta är sant men samtidigt hoppas jag på att det inte bara gäller PC versionen. Vad tror ni om detta? Kunde man inte spela in videos på GTA IV (ps3).

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så på GTA V sidan på steam så kan man läsa det här.

Jag hoppas detta är sant men samtidigt hoppas jag på att det inte bara gäller PC versionen.

ja, det är bekräftat. Annars hade inte Rockstar publicerat det på deras nyhetssida.

trollface_smiley_1261895_0.png

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52261/Grand-Theft-Auto-V-Coming-this-Fall-to-PlayStation-4-Xbox

Grand Theft Auto V for PC will also feature a video editor designed for advanced movie-making.

Konsolversionerna kommer inte ha någon editor. Under 360/PS3eran berodde det väl mest på att konsolerna inte var kraftfulla nog, och även om det säkert vore möjligt nu med PS4 och Xbox One så skulle det mycket troligt sänka kvaliteten på spelet på konsol om de prioriterat och varit tvungen att ha en editor som konstant spelade in de x antal senaste minuterna. Speciellt när konsolerna själva redan har inspelningsfunktion inbyggt.

Utöver det tror jag att Rockstar ser det som ännu en liten exklusiv grej till PC. GTA gör sig bäst på PC och det känner nog Rockstar till. Folk kan få det att se extra snyggt ut och kraften finns för att slänga in en editor utan att det på något sätt påverkar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, hittade ingen länk om det till Rockstar.

Men synd, hade varit kul med en editor likt Halos videoinspelning. Men det är väl som du säger att det tar kraft. Tur att inspelningsfunktionen finns på ps4 så man kan spara saker OM det skulle inträffa något kul. Hoppas dock fortfarande på ett "fotoläge" som The last of us har och som blev inpatchat i Shadow of mordor.

Men vi får väl se! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...