Jump to content

Hur föra över pengar och inte bli blåst?


Jazz
 Share

Recommended Posts

Dags för en statusuppdatering gällande det här dårå... efter att ha bytt information med intressenten och spikat ett överlämningsdatum behövde han plötsligt min hjälp. Hans "Courier Manager" behövde 4000 SEK i "deposition" för leveransen och eftersom intressenten hade glömt sitt kreditkort hemma ("han var ute på sjön") behövde han så klart min hjälp. Allt jag behövde göra var att föra över de nämnda pengarna till honom via Western Union och sedan skulle han skicka tillbaka hela beloppet till mig...

Ändå ovanligt att en riktigt människa försöker blåsa en. Visst hade jag varit misstänksam men inte så pass misstänksam att jag avfärdade honom direkt. Relativt välskrivna mail, svarade på detaljfrågor och så vidare... antar att man blir lite avdankad när en vanligtvis bara blir utsatt för blåsningsförsök av botar. Jag bad honom i alla fall hövligast att dra åt helvete och sluta slösa min tid. Vidare har jag fått fatt i ett gäng riktiga(!) intressenter på lokal nivå varav en av dem ska komma och titta på den imorgon.

Är typ alltid bluff när någon från utlandet vill köpa något från den svenska markanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är typ alltid bluff när någon från utlandet vill köpa något från den svenska markanden.

Jo, vanligtvis är det ju så, har dock både köpt och sålt liknande produkter internationellt förut så det var därför jag valde att följa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...