Jump to content

Trovigo - Hur får man bort detta elände?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem, inget stort, men tillräckligt för att vara irriterande...

När jag öppnar FF så kommer jag som jag bör, till min startsida, google. Men när jag klickar på "ny flik" kommer jag till följande sida.

Vilket innebär att jag måste trycka på hemknappen igen, för att komma till Google.

Jag har googlat och det står att man skall gå in i "lägg till/ta bort program" men trovigo finns inte på listan där. Jag kan inte heller hitta den i tillägg i FF´s inställningar!?

Vad göra?

Tack på förhand//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat steg 2-4?

1. To remove Trovigo.com, check your Add/Remove Programs list in Control Panel (Start -> Control Panel -> Add/Remove Programs). In the list search for apps related to Trovigo and then choose ‘Uninstall’.

2. Delete any browser plugin related to “Trovigo”:

Firefox -> Add-ons -> Extensions.

Google Chrome -> Settings -> Extensions.

Internet Explorer -> Manage add-ons ->Toolbars and Extensions.

3. Also remove Trovigo from your browsers:

Internet Explorer:

Tools -> Internet options -> General tab. Enter your desired website to make it the default homepage.

Google Chrome:

Settings -> Appearance. Enter your desired website to make it the default homepage.

Mozilla Firefox:

Options -> General tab -> Startup. Enter your desired website to make it the default homepage.

4. Delete any folder related to “Trovigo” from the following folders:

%ProgramFiles%

%AppData%

%ProgramData%

%LocalAppData%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att förtydliga mig: Det finns INGET som heter trovido i lägg till/ta bort program. Det finns andra namn som jag inte vet vad de egentligen är. Men de står microsoft på de flesta.

Jag har tillat i FF Verktyg--->Tillägg och där finns inte heller något som heter trovigo.

Löste det tack vare detta!

Tack för hjälpen =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...