Jump to content

Saker som vi vill se en förbättring av


Complex
 Share

Recommended Posts

Vissa saker stör jag mig något så enormt på i spelet. De mssa att det skulle bli ett racing spel som skulle slå de mesta med hästlängder. MEN Det går ju inte att drifta. Det går inte att svänga på bakhjulet med motorcykel och man kan lixom inte "spinna" iväg när man gasar. Man kunbde texz dra spaken framnåt på konsol och gasa med en motorcyckel så driftade den i cirklar. Det är helt ofattbart för mig varför inte de funktionerna är med.

Dessutom så är det på tok för få 4 x 4 bilar. Ta sandkingen som ett exempel. Varför i helvete är inte den fyrhjulsdriven? Sen ljudet. De borde fixa riktigt bra sourandljud mmm.

De är en massa saker som jag tänkt på som jag intye riktigt kommer på just nu. Men Jag har alltid gillat att bara glida runt och sladda med bilarna, men de går ju tamefan inte.

Sen en annan sak jag märkt med CE edeition är att om exempelvis köper en bil till garaget elller redan har en där. Man kan då ta ut bilen, så den står utanför. Men ställer man in bilen man kom dit med så är bilen man först tog ut borta. Det om något måste de ju kunna åtgärda.

Sen så tycker jag att bilarna är på tok för klena som standard. Det käns mer som att man gör de till som de borde vara orginal när man customiserar dom. Och toppfarten borde man dessutom kunna ändra.

Fyll gärna på med mer saker som ny tycker de borde ha haft med och saker som de borde fixa till nästa GTA. Funderar på att skicka ett mail till R* Men är inge vidare på att formulera mig och då särskilt på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag stör mig på mest är att fotgängare dör alldeles för lätt. Ett slag i huvet - död. Ett skott i foten - död.

Redan i GTA IV var det jävligt snyggt gjort, när man kunde skjuta någon i benet och se personen falla för att sedan resa sig upp och halta iväg. Och framför allt att folk inte dog direkt utan hamnade i något mellanläge där de låg på marken och hade ont och ibland även reste sig upp efter en stund.

I Red Dead Redemption och Max Payne 3 lyckades dom göra skadeskjutningar ännu snyggare, men sen i GTA V så bara sket dom i det helt...

Första gången jag råkade ut för ett "hjälp-han-stal-min-plånbok-random-event" så tänkte jag, efter att ha spelet Red Dead Redemption, att det bara skulle vara att skjuta honom i foten så hinner jag ikapp. Det slutade så klart med att killen dog.

Ambulansen fyller inte heller någon funktion i V eftersom när folk är döda så förblir dom döda.

Jag vet inte om Rockstar ännu en gång fått för sig att göra spelet "realistiskt", men vissa beslut bara dumma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ma__Cipriani: Nice video. Kom på en sak när det kommer till det här med att hopp a med cyjel. Ibland tar det lixom en sekund eler mer för att man ens ska kunna hoppa. Gillar att åka snålskjuts på bilar. Och när de står vid rödljusen så vill man inte ta allt för mycket fart mot dom. Men efter att man tricker på R! (PS3) så tat det ju en sekund elller något innan man ens hoppar med cykeln. Finner det jävligt störande iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Utan kronologisk ordning..

1) fartkontroller! Bränna förbi en polisbil i fullfart skall vara olagligt.

2) fram med en hastighetsmätare. Vad fyller skyltarna för funktioner annars?

3) köra mot rödlysen.. Big no.

4) på med dragkrok på vilken bil som helst i costum style.

5) neonlyse under bilen när man stylar.. Såå 2000. Men rätt ballt på visa bilar.

6) vindrutetorkare.. Hallå, dom finns ju, det regnar.. Men dom används inte.

7) ambulanser fyller nada funktion. Aldrig.

8) poliser borde kunna göra random trafikkontroller. Nu är dom rätt statiska..

9) mer civilare

10) man borde kunna göra mera med sina vänner, spela golf och tennis blir drygt. Råna? Kapa bilar m.m

11) dundrar man på i fullfart med en topptrimmad Ferrari.. Hur kan random polisbil komma ikapp..? Ne ta och fixa de..

12) byggen, arbeten osv. Allt står still. Låt byggnader byggas upp/rivas. Ge oss liv! Inte så statiskt som det är nu.

13) åker du en stulen bil så skall du bli efterlyst (funkar dock i online nu)

14) en en gång. Inte så statiska brandmän, ambulanspersonal, poliser.

15) komma in på fängelse/militär anläggning med poliskläder/bil borde funka..

16) öppna bilaffärer. Inte bara handla på nätet

17) köpa fastigheter. Vad ska man annars med massa miljoner till..?

18) kunna ta "vita" jobb. Inte bara taxi.. I en stulen taxibil

19) extra lysen på bilar skall funka med helljus på. Inte alla bilar de funkar på

20) varför går det inte att lasta fordon? Tex biltransporten, eller nått med trucken. För statiskt, skiten ramlar av.

21) få tillbaka gym/mat. Det var lite roligt art kunna förändra sin karaktär.

Dom här punkterna är för offline versionen. Spelar inte så mkt online. Visa funktioner finns på online men inte offline, tråkigt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...