Jump to content

Upplevelser i GTA:Online


VickeX
 Share

Recommended Posts

Eftersom att tråden "GTA:Online" spårat ut rejält och den dessutom egentligen aldrig riktigt hade något tydligt ämne (det var upplevelser, frågor, bilder och datumbestämelser m.m) så tänkte jag skapa en ny tråd med en tydlig inriktnig och hoppas att vi kan hålla den ren.

Alla är välkommna, inklusive moddare och buggare (trots att jag inte tycker om sättet de spelar på). :)

För ett par dagar sedan när jag och VaXXoR körde drog vi till flygplatsen för att spana in tunnelbanestationen för att se om det eventuellt skulle funka bra som ett ställe för en hetsig deathmatch. När vi kom dit märkte vi att en tank stog i ett hörn uppe på ett av parkeringshusen och skjöt på alla bilar som stod nere på marken.

Jag kom på iden att krasha en titan in i tanken, sagt och gjort så plockade jag upp en titan och började flyga mot tanken. När jag närmade mig såg jag att pipan började röra sig efter planet och jag vek undan i hopp om att han inte skulle skjuta, eller om han gjorde det missa. Ett skott avfyrades och jag sprängdes på direkten!

Jag försökte en gång till och tog den här gången en omväg och åkte högt upp och runt så att jag kunde flyga rakt ner på tanken, bakifrån. Jag lyckades träffa perfekt, men tyvärr så räckte det inte för att spränga tanken. Trots det väldigt minnesvärt och kul när det varade! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att tråden "GTA:Online" spårat ut rejält och den dessutom egentligen aldrig riktigt hade något tydligt ämne (det var upplevelser, frågor, bilder och datumbestämelser m.m) så tänkte jag skapa en ny tråd med en tydlig inriktnig och hoppas att vi kan hålla den ren.

Alla är välkommna, inklusive moddare och buggare (trots att jag inte tycker om sättet de spelar på). :)

För ett par dagar sedan när jag och VaXXoR körde drog vi till flygplatsen för att spana in tunnelbanestationen för att se om det eventuellt skulle funka bra som ett ställe för en hetsig deathmatch. När vi kom dit märkte vi att en tank stog i ett hörn uppe på ett av parkeringshusen och skjöt på alla bilar som stod nere på marken.

Jag kom på iden att krasha en titan in i tanken, sagt och gjort så plockade jag upp en titan och började flyga mot tanken. När jag närmade mig såg jag att pipan började röra sig efter planet och jag vek undan i hopp om att han inte skulle skjuta, eller om han gjorde det missa. Ett skott avfyrades och jag sprängdes på direkten!

Jag försökte en gång till och tog den här gången en omväg och åkte högt upp och runt så att jag kunde flyga rakt ner på tanken, bakifrån. Jag lyckades träffa perfekt, men tyvärr så räckte det inte för att spränga tanken. Trots det väldigt minnesvärt och kul när det varade! :)

Var ganska underhållande att plocka upp en spelare med tank och släppa ner honom i vattnet också :D

Cargobob :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som har problem med Cargobob i SP? ... antar i och för sig att ni inte spelar SP längre... :P

Vad är det för problem?

Det tar ett tag att lära sig hantera den.

Åh jag och några andra adliga har en ny härlig plan för kvällen: ska mer organiserat tvinga folk till saker. Vi har varit inne på det här med tvång under hot innan men inte organiserat det så bra.

Ska försöka få med oss folk genom att ha ihjäl dem gång på gång. Sen erbjuda dem att hjälpa oss och ha ihjäl andra spelare mot att vi slutar jaga dem.

Klättra på mobbing-stegen så att säga, mobba själv för att själv slippa bli utsatt. Brukar vara effektivt...

Troligtvis blir vi 4 st men 3 räcker mer än väl.

Haha igår var vi bara 2 och vi jagade en stackare i 15 min innan vi fick tag i honom.

Min polare hade buzzer, attackhelikoptern, och jag cargobob. Så jagade vi stackaren som körde bil, och min polare blockerade hans väg genom att skjuta missiler och på så viss få honom att svänga.

Till slut fick vi ut honom på stranden och då var det kört:

Antingen stod han still så vi kunde ta hans bil eller så sköt vi honom och tog hans bil ändå... Hahaha riktigt rolig kväll...

Synd bara att bilarna respawnar så enkelt igen, borde kunna förstöras mer permanent. Tycker ni inte?

Givetvis skulle den som förstör bilen få betala för allt, men personen skulle tvingas styla om den igen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...