Jump to content

Att få Xbox 360 läsa från USB


NickeNicke
 Share

Recommended Posts

Hej!

Mitt problem är att igår installerade jag GTA V på USB minne 16GB, detta fungerade igår felfritt!

Idag när jag startat spelet så kommer "Alert rutan" upp att man måste instalera spelet på antingen hårdsisken eller USB 2.0

Detta är ju som sagt redan gjort på mitt USB, men hur får man sitt Xbox att att känna igen att USB minnet sitter i och att det startar från detta?

Blir jobbigt att inatallera om spelet varje gång på USB för att man ska spela. Det verkar fungerar efter första gången tills man stänger av Xboxet, då hittar den inte att USB minnet är anpassat för XBOX standard.

Är det någon som vet hur man löser detta så vore det oerhört tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Mitt problem är att igår installerade jag GTA V på USB minne 16GB, detta fungerade igår felfritt!

Idag när jag startat spelet så kommer "Alert rutan" upp att man måste instalera spelet på antingen hårdsisken eller USB 2.0

Detta är ju som sagt redan gjort på mitt USB, men hur får man sitt Xbox att att känna igen att USB minnet sitter i och att det startar från detta?

Blir jobbigt att inatallera om spelet varje gång på USB för att man ska spela. Det verkar fungerar efter första gången tills man stänger av Xboxet, då hittar den inte att USB minnet är anpassat för XBOX standard.

Är det någon som vet hur man löser detta så vore det oerhört tacksamt!

Är usbstickan formaterad för att funka som storage på 360n?

Kanske är värt att höra med https://twitter.com/RockstarSupport och https://twitter.com/xboxsupport

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du formaterat om minnet från NTFS till FAT32? Du är medveten om att filerna måste delas upp då FAT32 kan läsa upp till 4GB max i filstorlek :confused::confused::confused:

Hej!

Jag har formaterat minnet i XBOX konsollen. Problemet kommer om jag stänger av konsollen, då kommer jag inte in i spelet förrän jag har installerat om det på USB minnet. Kan finnas en förklaring i det du skrev ovanför, då spelet ligger på 8gb, men hur får jag minnet att dela upp det på två filer?

Hur har ni andra gjort som sitter på 4gb XBOX Slim och kör med USB?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...