Jump to content

Problem med Bahnhof


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag betalar för 100/10 Mbit/s, men den senaste veckan har resultaten från Bredbandskollen visat såhär:

D1VEAtZ_1251243_0.jpg

Internet är jävligt svajigt nu för tiden, ibland hamnar jag t.o.m under 10 Mbit/s och ibland är jag uppe i 100. Det skiftar HELA tiden och har varit så här i princip hela veckan.

Någon fler som har Bahnhof som leverantör och upplever detta?

EDIT: Testade igen, och titta..nu är jag helt plötsligt uppe i över 100 Mbit/s http://i.imgur.com/GTufpzJ.jpg. Det är det här jag menar..upp och ner, upp och ner, upp och ner.

EDIT2: Och se så tokigt http://i.imgur.com/ebEGteG.jpg. 5 minuter efter min senaste koll när jag kom upp i över 100 Mbit/s,

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha Bahnhof är j%vla muppar.

Aldrig att jag har dem igen, se upp för dem!

Jag hade comhem först och det var ständigt var problem. Bytte till Bahnhof och var mycet nöjd i 2-3 år.

...Sen fick jag en räkning på 6 lax för att jag hade betalt för lite under alla år. Hade jag varit som du hade jag bytt bolag. Har universal telecom nu och är nöjd. Stabil uppkoppling

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betalar för 100/10 Mbit/s, men den senaste veckan har resultaten från Bredbandskollen visat såhär:

Så var det när vi bodde i huset för mig ibland också, då var det routern som var kass.

Sedan kom det tillbaka, när man ringde till Telia så sa de att de inte hade några problem och att när de mätte hem till oss så verkade allt vara rätt. Men farsan känner en som jobbar hos Telia med kabeldragning och sådant så han fick kolla på det och det visade sig att det var just något problem med kabeldragningen någonstans.

Jag vet inte vart, om det var i huset eller någonstans längre bort, men något trubbel var det.

Så det är svårt att säga vad problemet är med ett svajigt nätverk, det kan vara så många olika grejer som kan fela. Dator, modem, router, nätverkskablar, taskig kontakt med distributören eller vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är svårt att säga vad problemet är med ett svajigt nätverk, det kan vara så många olika grejer som kan fela. Dator, modem, router, nätverkskablar, taskig kontakt med distributören eller vad som helst.

Ska kika vidare på det där, tack! Annars får jag väl ringa Bahnhofs kundtjänst (vilket jag helst slipper eftersom de är rätt tappade).

EDIT: Jag testade att byta nätverkskabel, men det blev ingen skillnad. Testade även köra utan router, ingen skillnad där heller. Så jag skickade ett argt mail till Bahnhof nu.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...