Jump to content

Webhallen dröjer med leverans


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jo.

Det är nu fyra veckor sen jag lade in en beställning på den hårddisk som jag rekommenderades. Jag tittade på den flera gånger då den var i lager, men tydligen hade den tagit slut när jag väl gjorde beställningen.

Nåväl, den borde väl komma snart iallafall, tänkte jag, och lät det bero. Nu har jag varit i kontakt med Webhallen varje vecka sen start och de har alltid sagt "ja, men leveransen ska komma till oss inom de närmaste dagarna". Nu är jag trött på skiten och bara för detta måste jag rensa halva mitt spelförråd för att ha plats för GTA V på tisdag.

Jag "hotade" med att jag ville ha hårddisken kraftigt rabatterad om den inte skulle komma till mig innan lördag (idag) "på grund av det extra arbete med filöverföring jag måste göra i sista minuten", men sen dess har jag inte hört något.

Livsviktigt är det ju inte förstås men vad det är jag har bråttom med hårddiskar till ska de skita i :ermm:

Vad har jag för rättigheter här egentligen, och vad skulle ni rekommendera mig att göra? Komplett.se gav mig ett spel och en hårddisk för närmare 1200 spänn bara för att en teve blev fellevererad och kom två dagar sent. Vad tror ni man gör med Webhallen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.

Det är nu fyra veckor sen jag lade in en beställning på den hårddisk som jag rekommenderades. Jag tittade på den flera gånger då den var i lager, men tydligen hade den tagit slut när jag väl gjorde beställningen.

Nåväl, den borde väl komma snart iallafall, tänkte jag, och lät det bero. Nu har jag varit i kontakt med Webhallen varje vecka sen start och de har alltid sagt "ja, men leveransen ska komma till oss inom de närmaste dagarna". Nu är jag trött på skiten och bara för detta måste jag rensa halva mitt spelförråd för att ha plats för GTA V på tisdag.

Jag "hotade" med att jag ville ha hårddisken kraftigt rabatterad om den inte skulle komma till mig innan lördag (idag) "på grund av det extra arbete med filöverföring jag måste göra i sista minuten", men sen dess har jag inte hört något.

Livsviktigt är det ju inte förstås men vad det är jag har bråttom med hårddiskar till ska de skita i :ermm:

Vad har jag för rättigheter här egentligen, och vad skulle ni rekommendera mig att göra? Komplett.se gav mig ett spel och en hårddisk för närmare 1200 spänn bara för att en teve blev fellevererad och kom två dagar sent. Vad tror ni man gör med Webhallen?

Du kan inte göra jättemycket än att säga att du inte vill ha hårddisken och beställa en ny från ett annat företag. Beställer du i helgen kommer den ju fram på tisdag eller onsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan tycka att dom borde vara tydligare, skriva ut att den är slut, och framför allt vara rakare mot dig och säga att dom väntar på hårddisken från leverantören (som man kan hoppas att dom gör?) så kunde du beställt en annan.

Du kan nog inte göra så mycket mer än att avbeställa den och ta en annan, är dom schyssta så ger dom dig rabatt på den du har beställt eller en ny eller på något annat.

Jag har ingen erfarenhet från Webhallen men något brukar man ju få.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ian kan tycka att dom borde vara tydligare, skriva ut att den är slut, och framför allt vara rakare mot dig och säga att dom väntar på hårddisken från leverantören (som man kan hoppas att dom gör?) så kunde du beställt en annan.

Du kan nog inte göra så mycket mer än att avbeställa den och ta en annan, är dom schyssta så ger dom dig rabatt på den du har beställt eller en ny eller på något annat.

Jag har ingen erfarenhet från Webhallen men något brukar man ju få.

De kunde ge mig en tunnare "och därigenom dyrare" för samma pris. Jag svarade att jag dels inte vet om det passar mitt chassi, men också att jag inte är hjälpt av att få något "finare" när det är leveranstiden som gjort skada, inte kvaliteten på hårddisken som ju är helt likvärdig.

Jag fick mailen till kundansvarig, this is not over yet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...