Jump to content

Defiance


Mark
 Share

Recommended Posts

*Den första halvtimme av spelet, inga major spoilers*

Defiance är ett MMO Third Person Shooter-spel från skaparna av MMORPG:et Rift.

Jag har spelat Defiance ett par timmar idag och jag är rätt imponerad av det! Det är baserat på en tv-serie med samma namn (som har premiär 15 April, verkar decent). Jag har även fått veta att det kommer släppas små patchar med lite content efter varje episod av serien, som kommer "connecta" spelet och serien.

Detta ska dock tas med en nypa salt då det var något jag hörde genom en stream och har inte orkat kolla upp detta själv.

Huruvida detta stämmer eller inte så känner jag att tanken är cool, men hur det fungerar praktiskt återstår att se.

Än så länge är missions ganska repetitiva men det är inte direkt något man tänker på då striderna är rätt så intensiva och utmanande!

Oftast är det "Gå till punkt X för att hämta/döda Y, återvänd sedan till punkt Z och slakta alla fiender på vägen"-stuk på missions.

Jag skulle säga att Defiance är en blandning mellan Borderlands och APB: Reloaded med en skvätt Starship Troopers i mixen!

Lätt värt att testa, det är väldigt underhållande men huruvida det fungerar i ett senare skede återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Defiance blir free-to-play 4 Juni, inför säsong 2.

Jag trodde det redan var Free-to-play, eller ja, det har väl talas om att det skulle bli f2p väldigt länge i varje fall - och imo så var det dels det & prissäkningen dem gjorde (Gick ifrån 40 euro till 10 euro) som gjorde en hel del utav spelarbasen förbannad. Sen är ju spelet också vääldigt enformigt tyvärr & det har jag gjort att jag i varje fall inte spelar det längre.

Jag kan ju säga att jag gillar Borderlands 2 mycket mera än det här spelet då Borderlands inte är så enformigt som Defiance är, tyvärr.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...