Jump to content

XCOM: Enemy Unknown


Jacker
 Share

Recommended Posts

XCOM: Enemy Unknown är ett turbaserat taktik/strategispel. Det är en remake av UFO: Enemy Unknown från 1994. Det är förbannat svårt. Det är förbannat spelvärt. Det är förbannat köpvärt. Det finns demo på Steam om du vill prova.

Är ca tre timmar in i kampanjen. Kör Classic Ironman och kan erkänna att det inte går särskilt bra. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste inte ens om att det här spelet existerade innan Lajnux skrev om det i goty-tråden. Nu har jag läst flera positiva recensioner och som vän av den här typen av spel blev jag såklart sjukt sugen på att spela det. Dessvärre får det vänta till nästa år eftersom jag inte har tillgång till min stationära atm. Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag började spela XCOM i förrgår och sedan dess har min fritid mest handlat om att döda "x-rays" och rädda jorden. Det är ett förbannat bra spel och en frisk fläkt för hela den turbaserade genren.

Har ni förresten lyckats hålla kvar alla länder i council eller är det "ödesbestämt" att några lämnar? Själv förlorade jag Kanada och Australien igår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började spela XCOM i förrgår och sedan dess har min fritid mest handlat om att döda "x-rays" och rädda jorden. Det är ett förbannat bra spel och en frisk fläkt för hela den turbaserade genren.

Har ni förresten lyckats hålla kvar alla länder i council eller är det "ödesbestämt" att några lämnar? Själv förlorade jag Kanada och Australien igår.

Beror helt på hur det går för dig, med andra ord helt random. Dock har Brasilien en tendens att backa ur först jämnt för mig... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på hur det går för dig, med andra ord helt random. Dock har Brasilien en tendens att backa ur först jämnt för mig... :lol:

Mjo, det känns väldigt random det där. I början har man ju inte råd att köpa många satelliter och om länderna med hög panic inte heller ger uppdrag är det svårt att förhindra att de lämnar council.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...