Jump to content

Starcraft II: Heart of the Swarm


Gäst
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Såg iallafall att dem har ändrat om menyerna lite grann ingame och huvudmenyn o tydligen får man nu [spolier]erfarenhetspoäng

EDIT: Tycker om att dem har infört i multiplayer nu att om man har nå idle worker så kan man snabbt markera dem/alla om man inte riktigt har koll vart dem är samt markera hela sin armé med enkelt knapp tryck :)

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idle worker har funnits sedan SC2 släpptes. Snabbknappen för att välja hela sin armé är ny.

Mja det vet jag men tyckte det var iaf bra att dem införde man kan nu selecta sin idle worker med ett knapp tryck om man nu är fullt upp med nåt annat. Tänkte först när jag körde vafan är menyn för att avsluta matchen? har dem tagit bort den så man inte kan quita längre? Sen fann jag den ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer dem nåt sätt att ändra supply saken? Det enda jag kanske har stört mig på denna supply sak är att man måste ta ut en jäkla massa SCV/Drones/Probes vilket säkert tar upp nästan halva supply för mig då jag använder mig X antal för att samla mineraler och X antal för att samla gas har 3 SCV/Drones/Probes som samlar gas på varje gas station eller vad man nu kallar det för.

Och en jäkla massa för att fixa mineraler för att få en stadig ekonomi för att kunna bygga ut en bra armé har på något vis alltid stört mig på detta med supply saken i en del spel. Visst om blizz ändrade supply saken till kanske 500-1000k så kanske det skulle ta ytterliggare längre tid att klara en match och kanske göra att en mer erfaren spelare får ett bättre övertag mot en spelare som är mindre erfaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer dem nåt sätt att ändra supply saken? Det enda jag kanske har stört mig på denna supply sak är att man måste ta ut en jäkla massa SCV/Drones/Probes vilket säkert tar upp nästan halva supply för mig då jag använder mig X antal för att samla mineraler och X antal för att samla gas har 3 SCV/Drones/Probes som samlar gas på varje gas station eller vad man nu kallar det för.

Och en jäkla massa för att fixa mineraler för att få en stadig ekonomi för att kunna bygga ut en bra armé har på något vis alltid stört mig på detta med supply saken i en del spel. Visst om blizz ändrade supply saken till kanske 500-1000k så kanske det skulle ta ytterliggare längre tid att klara en match och kanske göra att en mer erfaren spelare får ett bättre övertag mot en spelare som är mindre erfaren.

...nej.

En "optimal" uppsättning är 70~ workers utspridda på tre baser. Du behöver inte mer, och du har alldeles tillräckligt med supply för att bygga en armé. Vore det höre supplycap så skulle deathball-syndromet bara bli ännu värre.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

HELLBATS! (w00t)

hellbats! :(

Betan har blivit så jävla mycket roligare när man slipper bli hellbat-droppad i varje TvT. Nerfen innebär ju dock också att man själv inte längre har någon anledning att hellbat-droppa p eller z, men vad fan. Afterburners är fortfarande det roligaste som har hänt sedan knark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...