Jump to content

Datorn startar inte!


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Okej nu är det seriösa fel på min dator och det känns nästan som den har gjort sitt nu. När jag startar den nu så drar fläktarna igång. Moderkortets lampa lyser grönt och allt ser ut att funka som det ska. Men skärmen är svar och får ingen bild. Ibland kan det hända att den startar som vanligt och bilden funkar.

Men just nu ser det ut som det är slut på det. Tänkte nyss att en omformatering skulle hjälpa men när datorn skulle startas om i installationen så funkar den inte längre. Den bara brummar.

Är dators liv slut eller kan det vara något jag missar? Har inte pillat något i den, det här bara hände av sig själv. Någon som har någon ide vad det kan vara?

Gissar på att det är mitt grafik kort som lagt av. Fläkten funkar på det, men det blinkar en röd led lampa på det, vet ej om det är normalt eller om det betyder att det är fel någonstans. Har ett 4870x2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska testas!

Den starta efter att ha startat om flera gånger, men nu står det att det blivit ett fel och att installationen fortsätter när datorn startas om.

Startade om men samma fel kom igen.

Edit: Okej nu är datorn igång och färdig formaterad. Är på skrivbordet och allt se bra ut just nu.

Men när man startar den kan jag få hålla på att starta flera gånger innan datorn laddar igång. Vad kan det vara för fel på den? Spel och liknande funkar, och bilden är inge fel på.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den starta efter att ha startat om flera gånger, men nu står det att det blivit ett fel och att installationen fortsätter när datorn startas om.

Startade om men samma fel kom igen.

Edit: Okej nu är datorn igång och färdig formaterad. Är på skrivbordet och allt se bra ut just nu.

Men när man startar den kan jag få hålla på att starta flera gånger innan datorn laddar igång. Vad kan det vara för fel på den? Spel och liknande funkar, och bilden är inge fel på.

Upplever du att datorn "varvar upp" och går ett tag (fläktar, dioder osv), och sen dör, för att sen börja om igen?

Isf skulle jag gissa på nätagget.

Om du kan så testa med ett starkare.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upplever du att datorn "varvar upp" och går ett tag (fläktar, dioder osv), och sen dör, för att sen börja om igen?

Isf skulle jag gissa på nätagget.

Om du kan så testa med ett starkare.

Nix datorn funkar när den väl kommer igång, det är bara vid uppstart den inte reagerar eller "laddar" själva windows. Skärmen hittar ju själva signalen men får ingen bild för att windows inte laddas.

Hur skumt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...