Jump to content

Drabbades jag av ett Androidvirus?


Renard
 Share

Recommended Posts

Tjena!

För några dagar sen märkte jag att mitt batteri började förlora ovanligt mycket styrka. Ungefär samtidigt fick jag en sån där orange "stjärna" längst upp i vänstra hörnet på mobilen, som ju oftast brukar visa att man fått någon sorts reklam, typ "Download this game now!". Men denna gång stod det "Your battery is loosing power fast! Update now!" Så jag laddade ner programet, men mobilen ville inte installera det då det inte kom från Market. Jag blev misstänksam och laddade ner AVG till mobilen och scannade. Efter att ha scannat verkar det som om batteriet nu tappar kraft på en mer normal nivå. Drabbades jag av ett virus? AVG visade inte på att något virus hade tagits bort, men det kanske AVG inte gör?

Nu visas ett grönt + i högra hörnet och det står "Supercharge UR Battery". Vad gör jag nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, det är bara airpush som bråkar med dig. Kolla vidare här: http://www.swedroid.se/forum/47095-stjarna-i-notifieringsfaltet.html Batteritappet var nog bara random pga. nån app

Btw. Tyckte du det var en bra idé att ladda ner nånting som ett spamreklammeddelande tipsade dig om? :P Hur står du ut med att få spam i notifieringsfältet? Jag skulle få generaldamp och avinstallera skiten direkt =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, det är bara airpush som bråkar med dig. Kolla vidare här: http://www.swedroid.se/forum/47095-stjarna-i-notifieringsfaltet.html Batteritappet var nog bara random pga. nån app

Btw. Tyckte du det var en bra idé att ladda ner nånting som ett spamreklammeddelande tipsade dig om? :P Hur står du ut med att få spam i notifieringsfältet? Jag skulle få generaldamp och avinstallera skiten direkt =/

Visste knappt att det var spam! Trodde att det var HTC som medelade mig något hehe :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...