Jump to content

Säkerhetskopia Windows 7


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan har kört med Win7 ultimate sedan jag fick brorsans dator och ångrar inte en sekund att jag böt upp mig från XP. Men har en liten irriterande sak är att datorn gör nån automatiskt säkerhetskopia till och från på min andra hårddisk som slukar över 300GB så har ca 10GB kvar på ena hårddisken.

Vilket gör att jag får gå in i andra hårddisken och ta bort den kopian hårddisken ligger på ungefär 500GB men har 338GB ledigt mesta är spel och annat som ligger där men sen gör ju Windows en automatisk säkerhetskopia som slukar nästan all 338GB ledigt utrymme så frågan är kan man avaktivera det på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Start > Control Panel > Backup & Restore (Om du kör med kategorisystemet i Kontrollpanelen så måste du först klicka på System and Security)

Kör på engelska så vet inte om det bara är att översätta sökvägarna rakt av, men du hittar nog.

Edit: Googlade och hittade en svensk guide.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Set-up-or-change-automatic-backup-settings

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...