Jazz Skrivet 10 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2011 (redigerad) HEJ. Hur skall man gå tillväga för att koppla sin MacBook Air '11 från 2011 (alltså den senaste upplagan) till en skärm med DVI-ingång? Vad jag vet så har de tidigare versionerna använt sig av en speciell "micro-DVI to DVI"-port från Macen men nu när det enbart finns en thunderboltport och jag inte har lust att läga 20000 kronor på en hypermegasuperduperskärm så undrar jag om micro-DVI-sladden fortfarande är kompatibel? Kan man göra på något annat sätt? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/andra-datorprodukter/kablar-anslutning/MB204G/apple-micro-dvi-dvi-adapter - yes? Redigerad 10 september, 2011 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 10 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2011 (redigerad) Googlade lite och hittade: Thunderbolt’s backward compatibility with Mini DisplayPort means you can connect displays to the MacBookAir with VGA, DVI, Dual-Link DVI and HDMI cables, as long as you have the correct Mini DisplayPort adaptor. Redigerad 10 september, 2011 av Tossie 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 10 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2011 Nu vet jag inte om det är en annan kabel eller om Elgiganten har skrivit fel. Men Macar använder gränssnittet Mini-displayport. Inte mini-DVI. Denna ska funka! Eller om du av någon anledning hellre vill köra analogt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 10 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2011 Det är mini display port-DVI som gäller, som sagt. ebay är klart billigast, till HDMI fick jag för runt 55 spänn och DVI runt 110 om jag inte missminner mig. Kan dock vara lite leveranstid så kolla upp det innan du köper därifrån. http://www.ebay.com/sch/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A5216&rt=nc&_nkw=mini+dp+to+dvi&_sticky=1&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 september, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2011 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts