Jump to content

En (förmodad) email-scam på kroken. Vad gör jag?


Gäst
 Share

Recommended Posts

Hej forumet! Jag sitter med vad jag antar är en lite halvtråkig email-scam på kroken här. Fick ett mail i somras. Läste lite trött och svarade direkt, utan att tänka mer på det. Dock så fick jag svar på det mailet idag. En härlig norska som vill bli vän med mig! Låter härligt, va? <3

Hon bifogar t.om en bild! Gulligt va?

Jag har ingenting emot att dra ut på det hela, och reta personen bakom allt lite grann. Hur ska jag gå tillväga härnäst? Ge gärna tips på vad du anser att jag borde svara i nästa mail!

Från Anette till mig. 27 Juli

vel, dette er min respons pa invitasjonen ...

ja, jeg tror det ville v?re flott a mote deg for kaffe, men kan jeg sporre deg, hvordan du kjenner meg?

vi mottes for? dere fra norge?

merkelig, hvordan vet du min e-postadresse? det ser veldig rart, fordi jeg ser deg pa bildet for forste gang.

og kan jeg sporre, hvordan er ditt navn? du skrev meg et brev med invitasjon, men du er ikke engang i den. hvordan kan jeg kontakte deg?

sa, takk for invitasjonen til a mote deg over en kopp kaffe, men jeg foler na at det kanskje bare var noens spok. jeg har rett?

for meg ville det v?re interessant a fa et svar fra deg med en forklaring pa hvordan kjenner du meg og min e-postadresse. anette

Från mig till Anette. 27 Juli

Vad fan snackar du om hora?

Sent from my iPhone

allt nedan är från 23 augusti och efter

Från Anette till mig

Veldig merkelig ... Hadde jeg skriver deg dette brevet? Noe jeg ikke husker det.

Og hvem er du? Hvordan vet du meg? Jeg vet ikke svensk.

Velkommen, Simon.

Från Anette till mig

ooooopss ... tilgi meg. Jeg glemte om deg og om mitt brev som jeg skrev selv til deg. det var så lenge siden at jeg selv glemte meg selv at jeg ville invitere deg til å kommunisere. nå har jeg husket om brevet mitt, og nå vil jeg be om tilgivelse for min første melding.

Simon ... forresten liker jeg navnet ditt.

Simon jeg beklager for det jeg er så sen å svare på brevet ditt. Jeg med min venn var på ferie i Kypros innen én måned, og det er bare dagen før kom hjem. til dags dato ikke har jeg sjekket min mail og det gjorde ikke se brevet. Jeg beklager for det jeg bo til deg med svaret mitt. Tro meg, jeg er veldig skamfull og veldig lei meg.

Unnskyld meg for min kunnskap om språket, men dessverre vet jeg ikke svensk. Jeg skal fortelle deg i norsk, vil du ikke tankene?

Simon kan jeg spørre deg. du forteller meg i ditt brev at du ikke skrive meg brev aldri før. Jeg vet ikke om du ikke skrive meg på dette brevet, så hvem er jeg da skrev det første brevet der jeg ble invitert til å møte deg på kafé? omtrent en måned siden fikk jeg et brev med invitasjon til et møte fra din e-postadresse og nå er jeg ikke forstår, trenger du ikke skrive meg en invitasjon? Interessant, hvis du ikke gjør det, da hvem? adressen brukes av andre mennesker? Simon jeg kan ikke forstå dette og ønsker å se nærmere på dette. eller kanskje det bare var noens dårlig spøk eller en feil i det hele tatt? du vet, det er veldig merkelig, og hvis det var en tabbe, la oss la den være som den var før. Jeg vet ikke at jeg vet ikke, og det er det! Selvfølgelig kunne vi likevel bli kjent med deg, ville jeg ikke tankene, men det er bare hvis du ønsker å gjøre dette. så jeg ikke skal skrive noe om meg selv, men hvis du ønsker å gjøre venner med meg, da jeg definitivt vil besvare dine vennskap. la meg vite om din beslutning og hvis du ønsker å gjøre venner med meg, ditt første innlegg om seg selv.

ennå. anette

p.s dette er mitt bilde

Velkommen, Simon.

Från mig till Anette

???

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...