Jump to content

Realm of the Mad God


Siana
 Share

Recommended Posts

Tipsar om Realm of the Mad God: http://www.realmofthemadgod.com/

Beroendeframkallande MMORPG som man spelar i webbläsaren. Lätt att lära sig, lätt att komma igång, svårt att sluta! :)

Dessutom har det ett lite unikt koncept - man kan i början bara använda en klass (wizard). För att få fler klasser måste man levla upp olika klasser, oftast till maxleveln på 20. Åh, och nämnde jag att karaktären dör för alltid när den dör?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej... :(

Man lär sig ganska snabbt hur man ska spela för att det inte ska ske. Det sätter extra spänning på det hela. Levlar man på rätt sätt kan man bli lvl 20 på en dryg timma (tror jag, tiden flyger när jag spelar det så jag vet faktiskt inte) så det är inte så farligt. Jag har dödat fler gubbar med flit (man kan bara ha en aktiv karaktär åt gången, om man inte betalar riktiga pengar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2011-07-06 at 00:47, Siana skrev:

Man lär sig ganska snabbt hur man ska spela för att det inte ska ske. Det sätter extra spänning på det hela. Levlar man på rätt sätt kan man bli lvl 20 på en dryg timma (tror jag, tiden flyger när jag spelar det så jag vet faktiskt inte) så det är inte så farligt. Jag har dödat fler gubbar med flit (man kan bara ha en aktiv karaktär åt gången, om man inte betalar riktiga pengar).

Nickar du XXXX ig? I så fall såg jag när du skrev nyss :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2011-07-06 at 01:55, JSHC skrev:

Nickar du XXXX ig? I så fall såg jag när du skrev nyss :o

Korrekt rätt. :D

Det är populärt att skapa s k "rape trains". Eftersom att XPn inte splittas av mängden personer som får den, och eftersom man inte måste bidra till en kill utan bara vara i närheten för att få XP, brukar många klumpa ihop sig och springa längsmed vägarna i en enorm armé och döda allt man stöter på.

Trots rape train har jag nu lyckats dö tre gånger när jag försöker dra upp min necro. En gång på 12, en gång på 13 och en gång på 17. Gick så fint med de andra klasserna, men nu stressar jag lite för mycket tror jag. >.>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tipsar om Realm of the Mad God: http://www.realmofthemadgod.com/

Beroendeframkallande MMORPG som man spelar i webbläsaren. Lätt att lära sig, lätt att komma igång, svårt att sluta! :)

Dessutom har det ett lite unikt koncept - man kan i början bara använda en klass (wizard). För att få fler klasser måste man levla upp olika klasser, oftast till maxleveln på 20. Åh, och nämnde jag att karaktären dör för alltid när den dör?

Riktigt kul tidsfördriv, men det är lite hardcore att behöva bli level 20 med alla klasser för att låsa upp de sista tre! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tipsar om Realm of the Mad God: http://www.realmofthemadgod.com/

Beroendeframkallande MMORPG som man spelar i webbläsaren. Lätt att lära sig, lätt att komma igång, svårt att sluta! :)

Dessutom har det ett lite unikt koncept - man kan i början bara använda en klass (wizard). För att få fler klasser måste man levla upp olika klasser, oftast till maxleveln på 20. Åh, och nämnde jag att karaktären dör för alltid när den dör?

Jag saknar ditt Piratspel. Det var skitkul. Det skulle ju komma en en färdig version, men nu har det ju gått ganska lång tid imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där spelet är riktigt beroendeframkallande!

Vore dock skönt om man kunde "toggle fow off"...

Vad kör du för klass Siana?

Jag byter runt lite. Föredrar caster och då ska visst necro vara bäst, så den har jag mest kört.. Men nu prövar jag på några meleeklasser. Levlar upp dem till 20, sedan springer jag runt och dödar gudar tills jag slarvar mig och dör, då börjar jag på en ny.

Kan ni inte göra en tråd om spelet istället? :>

Jo, det kanske vore bäst. Kan inte en snäll mod dra ut alla RotMG-inlägg till en egen tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så sjukt beroendeframkallande. Also, blev för första gången frustrerad när jag dog igår. Hade precis dingat 20 på min archer, var på bossen i undead lair och sprang ifrån healers för att få in damage för soulbound bag, funkade inte så bra.

Det bästa är dock att man verkligen lär sig från misstagen man gör i RotMG. Gillar också hur trevliga alla är och att eftersom realmsen har låg cap på spelare så känner man igen folk som spelar ofta.

edit: FAN, dödade nyss oryx och fick 2 soulbound bags men var för greedy och sprang fram och dog :((((

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så sjukt beroendeframkallande. Also, blev för första gången frustrerad när jag dog igår. Hade precis dingat 20 på min archer, var på bossen i undead lair och sprang ifrån healers för att få in damage för soulbound bag, funkade inte så bra.

Det bästa är dock att man verkligen lär sig från misstagen man gör i RotMG. Gillar också hur trevliga alla är och att eftersom realmsen har låg cap på spelare så känner man igen folk som spelar ofta.

edit: FAN, dödade nyss oryx och fick 2 soulbound bags men var för greedy och sprang fram och dog :((((

Klassiker det där. Har dött ett par gånger för jag har varit lootkåt. biggrin_1182204_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade i ungefär 15 minuter men det hända ju inte så mycket, man dödade ju allt skitlätt och jag sprang bara runt och dödade bossar som dog av 3 spceial attacks.

Det finns olika zoner med olika svåra varelser. Längs med kanterna (stranden och ytorna intill den) är det bara lätta varelser, men pröva att röra dig in mot mitten av kartan så ska du få dig en utmaning som heter duga..! naughty_1182473_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar hänga på trains, men eftersom jag inte är så tålamodig slutar det med att jag teleporterar in till mitten bland massor med lvl 20's och råkar dö :P

Strax under mitten brukar det oftast finnas lite lättare motstånd men fortfarande mobs som ger 50-150XP styck. Lite svårare att dö till men går mycket snabbare än trains. Jag brukar köra train till cirka lvl 10-13 och sedan gå dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...