Jump to content

Operation flashpoint 3


Cyper
 Share

Recommended Posts

Ni läste rätt: ett nytt Operation flashpoint är på gång. Denna gång utspelas det i Tajikistan. Kriget kommer att utspelas där mellan People’s Liberation Army, guerilla och USAs Marine Corps. Till skillnad från Dragon Rising kommer Red River inte att fokucera så mycket på realism utan snarare kul gameplay, samt att man kan få XP och perks-liknande saker. Spelet kommer även att använda ''snap-to-aim'', som finns i COD, (har dock ingen aning vad tusan det är eftersom jag inte har spelat COD sedan tvåan hade sin release). Svårighetsgraden går dock att ställa in.

Det som jag verkligen inte förstår är varför dom slopar både multiplayer, map editor, SKD, och freeroaming aspekten.

Vad tror ni?

Vad tycker ni?

Årets flopp?

Årets spel?

Själv är jag en aning kritisk till hela projektet. Tycker det är en aning dubbelmoral att av Sion Lenton att säga att dom tog emot kritiken från Dragon Rising, för att i nästa stund säga att bl.a. map editor och multiplayer inte kommer att finnas med.

Officiel hemsida

http://www.flashpointgame.com/

Sion Lenton pratar om spelet:

Entry into Tajikistan trailer:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

var ingen realism i Dragon Rising över huvudtaget.. var grymt besviken på de spelet och tror inte de här kommer gör något bättre :(

Det håller jag med om. Jag var sjukt excited när spelet släpptes men efter att ha spelat ett tag blev jag besviken. Inte minst för att multiplayer läget var relativt dåligt - främst för att man inte spontant kunde joina en server utan att man var tvungen att vänta i en lobby. Det finns potential, men jag tror tyvärr att det blir i princip samma sak som med mafia 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Skrivet (redigerad)

Va? Dragon Rising/Opfor 2 är en av de absolut mest realistiska shooters som finns på marknaden. VÄLDIGT få når samma mängd realism.

Det är iofs sant. Jämfört med många andra spel var och är det väldigt realistiskt.

Dock är nog Dragon Rising den sämsta ''uppföljare'' som jag någonsin spelat. Förutom att spelet var fullt med buggar, och att AI:n var botten, så var även uppdragen designade på ett mycket dåligt sätt. Jag spelade inte ens klart spelet. Tröttnade mycket fort. Multiplayer-läget var ett skämt. Instabilt, laggigt, få och för små kartor, samt att man var tvungen att vänta i en lobby för att få spela. Till råga på allt är utvecklarna bakom spelet värdelösa. Ja - jag bashar hela grejen.

Dragon Rising lät som något fantastiskt i alla dessa intervjuer men när det kommer till kritan var det bara ett simpelt försök att tjäna pengar genom att marknadsföra spelet som en officiel uppföljare till orginalet cold war crisis. Codemasters DLCs också - till ett redan totalt crashat spel - ett DLC i form av ''Island Tour''; Man började vid en militärbas och sedan fick man 'friheten' att lalla omkring på Skira - som för övrigt var helt öde. Som pricken över i:et lades supporten ned enbart några månader efter releasen.

Vilken modder som helst på armaholic.com hade tusan kunna gjort ett bättre DLC - iofs så var några av de mods som släpptes betydligt mer profisionella än skräpet som Codemasters av ut.

EDIT: Hela historien påminner om ''uppföljaren'' Mafia 2 fast tusen gånger värre..

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...