Jump to content

Mobilt bredband - utorrent - hemskheter


okka
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jag har problem med mitt mobila bredband! Eller rättare sagt: alla på internet verkar ha problem med sina mobila bredband. Det går nämligen inte att ladda ner torrentfiler i den påstådda hastigheten.

Jag har Telenors mobila bredband med 6Mbit/s.

"Med Mobilt Bredband 6 Mbit/s kan du ladda ner filer, filmer, musik och surfa hur mycket du vill inom Sverige för bara 199 kr/månad. Precis som ett vanligt bredband, men det är helt mobilt!"

Låter väl skitbra? Det är det också. Tyvärr är det skitdåligt när det kommer till torrentfiler. Jag använder utorrent, och med Telenor kommer jag inte över 12 kB/s. Ibland närmar jag mig 30 och 40, men det är sällan.

Värt att nämna: att ladda ner från http, eller hur man nu säger, fungerar alldeles utmärkt och i väntad hastighet (så att säga). Jag har läst på lite om det här, och tydligen har de flesta mobila bredband en beef med just bittorrents, så när de "upptäcker" att man laddar ner så stryps det, mer eller mindre. Och ja, vi talar nu om Telenors mobila bredband som INTE är begränsat.

Nu till frågan: hur gör jag?! Redan följt guider på internet om hur man optimerar utorrent för att ladda ner så snabbt och bra som möjligt, men det biter inte.

Har ni liknande problem eller tips på hur jag ska gå till väga så skriiiv!

Puss,

O

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett det här? Kanske kan hjälpa.

https://www.flashback.org/t1092800

"Skaffa utorrent 1,6. Gå till preferences, sedan Bittorrent, sedan Protocol Encryption i Bittorrentfliken och ändra till: Enabled."

Redan gjort. Nu, ca fem timmar senare, har jag lyckats komma upp i 100, och då har jag gjort alla tips som jag har hittat genom flashback och diverse nördbloggar! Får se hur det blir, förhoppningsvis fortsätter det stiga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...