Jump to content

Frame limit - på eller av ?


Beacharn
 Share

Recommended Posts

Hej! Ny på forumet!

Jag undrar om ni andra har frame limit på eller av. Utan frame limit får jag en 60 fps men det rycker liksom ändå i spelet och det tar längre tid för texturerna att laddas. Efter att kört omkring ett tag överallt ( d.v.s. Portland, jag har inte kommit längre ännu) så flyter det på bättre mem det hackar ändå då och då. Men det verkar inte ha med prestandan att göra för hacken kommer så oregelbundet (dock ofta), så ibland flyter det bra mycket bättre än med frame limit på (vilket iof. är klart spelbart men inte lika ja, flytande....

Jag har

Geforce 3 ti500

1,8 GHz p4

1 GB DDR RAM

Kör 1024x768x32

Så det känns ju inte som att man ska behöva nöja sig med 30 Fps...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frame limit ska vara på!

Visst, man får mer FPS annars men vad ska man med som till?

Bara man är över 24 FPS så upplever vi inte något hackande.

Testa med att installera 3d analyzer, det fungerar för det mesta!

Du hittar det här: http://www.gtasajten.com/gta3/d_patch.asp

Jag har en kompis med datorn:

AMD XP 2000+

GeForce 4 ti 4600

GTA3 hackade och det ända som hjälpte var 3d analyzer.

*Edit*

Välkommen föresten B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är fps och hur får man fram fps värdet när man spelar GTA3? ;)

Vad är skillnaden om man har Frame limiter av eller på? Vad jag vet ska frame limiter hindra datorn från att köra spelet i för hög hastighet, har jag fel?

Angående 3D Analyzer, ändrar den på några filer och i så fall ändrar den på gta3-filerna eller windows-filerna? Jag kanske ska installera det men jag vill hellst inte att några windows-filer ändras så jag får eventuella problem med andra spel eller program. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är fps och hur får man fram fps värdet när man spelar GTA3?  ;)

Vad är skillnaden om man har Frame limiter av eller på? Vad jag vet ska frame limiter hindra datorn från att köra spelet i för hög hastighet, har jag fel?

Angående 3D Analyzer, ändrar den på några filer och i så fall ändrar den på gta3-filerna eller windows-filerna? Jag kanske ska installera det men jag vill hellst inte att några windows-filer ändras så jag får eventuella problem med andra spel eller program.  B)

FPS = Frames Per Second (uppdateringsfrekvensen)

Under 24 FPS = Hackigt

För att se dina FPS kan du ladda ner fraps från:

www.fraps.com

Frame limiter låser dina FPS till 30. Det är inte som i GTA/GTA2 att högre FPS = högre hastighet.

3D Analyzer ändrar inte på några filer, det bara flyttar arbete från grafikkortet till processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då, att stänga av Frame limiter var det första jag gjorde när jag såg att GTA3 hackade, trodde att det skulle öka hastigheten.

Kommer 3d analyzer bara flytta över arbetet från grafikkortet till processorn

när man spelar gta3 eller även vid andra program och om man tar bort 3d analyzer kommer allting bli som det var innan då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då, att stänga av Frame limiter var det första jag gjorde när jag såg att GTA3 hackade, trodde att det skulle öka hastigheten.

Kommer 3d analyzer bara flytta över arbetet från grafikkortet till processorn

när man spelar gta3 eller även vid andra program och om man tar bort 3d analyzer kommer allting bli som det var innan då?

Ja du markerar bara de program som du vill att 3d analyzer ska värka på. Sen är det bara att stänga av 3d analyzer så blir allt som vanligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med 3d analyzer sjönk fps (utan frame limit) ner till 30 frånn tidigare 60! Så det blev som att ha frame limit på. För 3d analyzer har väl inga annan effekt utöver att sänka fps?

Jag antar att det beror på vilken dator man har om 3d ana.... hjälper?

Så om man har frame limit på så antar jag att man kan hitta sin dators idealinställningar genom att ta av frame limit och välja den upplösning som ger ett fps-genomsnitt precis över 30?

Förresten, ger 32-bit färg märkbar sämre prestanda? Det tycks inte så för mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frame limit ska vara på!

Visst, man får mer FPS annars men vad ska man med som till?

Bara man är över 24 FPS så upplever vi inte något hackande.

Testa med att installera 3d analyzer, det fungerar för det mesta!

Du hittar det här: http://www.gtasajten.com/gta3/d_patch.asp

Jag har en kompis med datorn:

AMD XP 2000+

GeForce 4 ti 4600

GTA3 hackade och det ända som hjälpte var 3d analyzer.

*Edit*

Välkommen föresten B)

det står ju att 3d analyzer gör mest verkan på gamla grafikkort, ti4600 är ju knappast gamalt, men kan det göra mycket ändå eller

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...