Jump to content

Hjälp med emuleringsprogram!?


retardpådatorer
 Share

Recommended Posts

Hej nu har jag precis installerat the sims2 på min laptop. den har bra intelcore så det är det inga problem med utan när jag ska trycka igång spelet står det: En konfrlikt med ett emuleringsprogram identifierades.

jag vet inte över huvud taget vad jag ska göra, är det någon som kan hjälpa??

Läs den här tråden och se om det kan vara samma problem för dig:

Välkommen till sajten, men nästa gång räcker det med en tråd va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs den här tråden och se om det kan vara samma problem för dig:

Välkommen till sajten, men nästa gång räcker det med en tråd va? ;)

Jag undrar verkligen om det är en ny medlem. Har sett sådant här ofta på sista tiden.

Varför skulle någon registrera sig på just det här forumet för att fråga om en sådan sak? Har man ett sådant här problem och man googlar på det kanske man hittar ett forum, men inte gtasajten.

Min gissning är att det är en befintlig forumit som tycker det är pinsamt att fråga och istället reggat ett nytt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar verkligen om det är en ny medlem. Har sett sådant här ofta på sista tiden.

Varför skulle någon registrera sig på just det här forumet för att fråga om en sådan sak? Har man ett sådant här problem och man googlar på det kanske man hittar ett forum, men inte gtasajten.

Min gissning är att det är en befintlig forumit som tycker det är pinsamt att fråga och istället reggat ett nytt konto.

1. En gammal medlem som "skäms över att fråga" skulle veta vart tråden ska vara (och att det räcker med en).

2. Varför skulle man skämmas över att fråga något som detta?

3. Det skulle inte vara första gången någon registrerar sig efter att ha "varit på forumet" ett tag redan och därför väljer detta forum.

...varför gissar du på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

men jag har inte daemon tools, är inte ett emuleringprogram något man måste ha installerat till datorn? jag innstalerade sims direkt när jag köpt laptopen utan att ha installerat något alls.. så jag förstår inte

Retard, det låter som att du har laddat ner spelet så du kan nog tyvärr inte få speciellt mycket hjälp från det här forumet.

Nolltolerans på warez.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Retard, det låter som att du har laddat ner spelet så du kan nog tyvärr inte få speciellt mycket hjälp från det här forumet.

Nolltolerans på warez.

det är det som är problemet jag har inte laddat ner spelet har köpt det för några år sen men det ska ju inte spela någon roll det funkar på de andra datorerna i huset..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är det som är problemet jag har inte laddat ner spelet har köpt det för några år sen men det ska ju inte spela någon roll det funkar på de andra datorerna i huset..

Googlade det, och hittade:

" Drog ner Medal.of.Honor.CLONEDVD-AVENGED från Torrenbytes och får felmeddelande: " En konflikt med ett emuleringsprogram identifierades. "

Vad göra? "

Och en del annat, som kräver Daemon tools, och om du behöver använda daemon tools så är det ganska säkert piratkopierat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Googlade det, och hittade:

" Drog ner Medal.of.Honor.CLONEDVD-AVENGED från Torrenbytes och får felmeddelande: " En konflikt med ett emuleringsprogram identifierades. "

Vad göra? "

Och en del annat, som kräver Daemon tools, och om du behöver använda daemon tools så är det ganska säkert piratkopierat.

men jag förstår inte det är därför jag undrar alltså spelet är köpt, om jah hade laddat ner det hade jag väl sagt det vid detta laget?

men det måste ju finnas någon här som vet vad ett emuleringsprogram är i alla fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du Nero, Roxio media center, alcohol 120%, eller CloneCD så kan det störa the sims. Du kan kolla på kontrollpanelen under "Lägg till/ta bort program". Finns något av programmen installerade så ta bort det.

Emuleringsprogram, som dem menar, är nog cd/dvd-kopieringsprogram.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du Nero, Roxio media center, alcohol 120%, eller CloneCD så kan det störa the sims. Du kan kolla på kontrollpanelen under "Lägg till/ta bort program". Finns något av programmen installerade så ta bort det.

Emuleringsprogram, som dem menar, är nog cd/dvd-kopieringsprogram.

jag har windows 7 det finns ingen sån lägg ''till/ta bort program', tror du ''Program och funktioner'' är motsvarigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du Nero, Roxio media center, alcohol 120%, eller CloneCD så kan det störa the sims. Du kan kolla på kontrollpanelen under "Lägg till/ta bort program". Finns något av programmen installerade så ta bort det.

Emuleringsprogram, som dem menar, är nog cd/dvd-kopieringsprogram.

Ett emuleringsprogram är inget cd/dvd-kopieringsprogram. Ett emuleringsprogram simulerar det riktiga prgrammet...Typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du Nero, Roxio media center, alcohol 120%, eller CloneCD så kan det störa the sims. Du kan kolla på kontrollpanelen under "Lägg till/ta bort program". Finns något av programmen installerade så ta bort det.

Emuleringsprogram, som dem menar, är nog cd/dvd-kopieringsprogram.

jag hittar inget utav dom programmen, kan dom vara gömda någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars har du en sök funktion i datorn. Så använd den och sök efter dem programmen som vi har sagt i tråden.

aha...

men jag hittar dom ändå inte.. ett emuleringsprogram måste jag väl ha installerat till datorn? eller

för jag installerade sims dierkt när jag köpt datan

Redigerad av retardpådatorer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett emuleringsprogram är inget cd/dvd-kopieringsprogram. Ett emuleringsprogram simulerar det riktiga prgrammet...Typ

Gosh, en tidigare tråd på forumet så nämns:

"Saxat Från EA Support:

Tyvärr så är en del program som möjliggör kopiering av CD- och DVD-skivor inte kompatibla med The Sims 2. Exempel på dessa program är:

* CloneCD

* Alcohol 120% och Alcohol 52%

* Daemon Tools

Denna typen av program måste avinstalleras innan The Sims 2 kan installeras och spelas.

Utöver detta så skapar en del CD-bränningsprogram virutuella CD-enheter som också kan orsaka detta felmeddelande. Om detta är fallet så rekommenderar vi att man läser manualen för programvaran hur man skall stänga av och avinstallera de virutuella enheterna. Produkter som vi känner till skapar dessa problem är:

* Nero v5 and v6

* Roxio Media Creator "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...