Jump to content

Hemlisar och hemligheter


Mordos
 Share

Recommended Posts

För att fortsätta lite av mina tankar som förde mig till barndomen, så kom jag på att tänka på det jävligaste påfundet av dem alla när man var yngre. Hemlisar. Man kunde se Jocke och Stefan sitta och viska i hörnet, och direkt när man kom nära så blev de knäpptysta och fnittrade för sig själva när du står där som ett fån. De visste något du inte visste. De hade en hemlis. Hemlisar var som ett hemligt vapen, du visste något som den andra ville veta - men inte fan ska den personen få veta. Den värsta typen av människor, speciellt för mig som är något så fruktansvärt nyfiken vad människor säger när de pratar med varandra osv, så var det när man var en pojkspoling, och en kille/tjej kommer fram och säger "Jag vet något om dig, men jag får inte säga för det är en hemlis!! HIHIHI." FÖRBANNADE UNGE, BERÄTTA FÖR MIG. Böh.

Personligen så har jag alltid varit en sån människa man oftast har kunna vända sig till om man vill berätta något som inte någon annan ska få reda på, så jag har en hel drös av hemligheter på lager som andra har berättat för mig - utan att jag har berättat några hemligheter till någon annan. Jag får en konstig känsla av ära att inte berätta, de har valt att vända sig till mig för att berätta något - då upprätthåller jag det jag har sagt och håller snattran.

Vad hade ni för hemlisar/hemligheter? Plågades ni också när ni var små av att inte veta? Är jag fånig som ens tänker på sånt här fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Sitter och funderar på vad ens hemlisar och andras hemlisar bestod av när man var liten. Måste vara sjukt torftigt då man inte gjorde så fräcka saker som barn. Minns bara att det tisslades och tasslades om huruvida någon var kär, vilket självklart var en jättesensation! Antingen det, eller möjligtvis om någon gjort något busigt. Typ stulit en fotboll eller haft sönder en stol eller något i skolan..

Minns väl när jag var ca 11-13 år, fy fan vad mycket skit alla tjejer pratade om varandra. Det var ungefär samma sak som att ha en hemlighet. En kompis pratar skit om en annan kompis, och sen skall man hålla tyst om vad hon sagt. Också var det alltid en massa skitsaker dessutom, att någon färgat håret i en ful färg eller har en tråkig tröja på sig. Eller min personliga favorit, "Ninni är så dum i huvudet, hon fick 500 kronor av sin pappa också gick hon och köpte ett tuggummi för den!" gissningsvis så hade pojkar lite mer att komma med på det planet, fast jag har fått för mig att killar hellre slogs med varandra och låg i böghög än att faktiskt prata en massa bullshit bakom ryggen om folk. True, Y/N?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och funderar på vad ens hemlisar och andras hemlisar bestod av när man var liten. Måste vara sjukt torftigt då man inte gjorde så fräcka saker som barn. Minns bara att det tisslades och tasslades om huruvida någon var kär, vilket självklart var en jättesensation! Antingen det, eller möjligtvis om någon gjort något busigt. Typ stulit en fotboll eller haft sönder en stol eller något i skolan..

Minns väl när jag var ca 11-13 år, fy fan vad mycket skit alla tjejer pratade om varandra. Det var ungefär samma sak som att ha en hemlighet. En kompis pratar skit om en annan kompis, och sen skall man hålla tyst om vad hon sagt. Också var det alltid en massa skitsaker dessutom, att någon färgat håret i en ful färg eller har en tråkig tröja på sig. Eller min personliga favorit, "Ninni är så dum i huvudet, hon fick 500 kronor av sin pappa också gick hon och köpte ett tuggummi för den!" gissningsvis så hade pojkar lite mer att komma med på det planet, fast jag har fått för mig att killar hellre slogs med varandra och låg i böghög än att faktiskt prata en massa bullshit bakom ryggen om folk. True, Y/N?

Ja, i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...