Jump to content

ID MP3


emo
 Share

Recommended Posts

Så jag har lite mp3 filer som alltid dyker upp som "artist; Unknown", "titel; track 07", "album; blabla" i itunes. Man kan ju ändra det här i itunes så att det ser snyggt ut men när jag slänger in låten i min mp3 (inte en ipod eller inånting för den delen) så kan inte låten sorteras ordentligt. Jag vet att det finns program som kan fixa det här problemet men jag skulle helst vilja ha något som ger mig möjligheten att ändra informationen i mp3'n manuellt. 'jag använder mac så pc program behöver jag inga tips om.

Någon?

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv haft samma problem och provat många olika program, men inget funkade.

Sen såg jag att Winamp hade någon inbyggd Auto-Tag och det fungerade galant. happy_1182248_0.gif

Well, jag gjorde tråden lite för tidigt. Igår så googlade och kollade jag på youtube efter vettiga program för manuell ändring av ID'n på mp3 filer utan att hitta något vettigt, nu letade jag i 5 min efter skapat tråden och hittade ett awesome program. Det heter Songbird och funkar och ser ut lite som iTunes bara att förändringarna sparas permanent. Allt som krävs är att importera låtarna du vill ändra och helt enkelt bara ändra dem på plats i spellistan. Om det funkar på PC kan jag dock inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag gjorde tråden lite för tidigt. Igår så googlade och kollade jag på youtube efter vettiga program för manuell ändring av ID'n på mp3 filer utan att hitta något vettigt, nu letade jag i 5 min efter skapat tråden och hittade ett awesome program. Det heter Songbird och funkar och ser ut lite som iTunes bara att förändringarna sparas permanent. Allt som krävs är att importera låtarna du vill ändra och helt enkelt bara ändra dem på plats i spellistan. Om det funkar på PC kan jag dock inte svara på.

Okej, Winamp fungerar i princip likadant fast då fixar den all information själv och sparar den pernament.smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, Winamp fungerar i princip likadant fast då fixar den all information själv och sparar den pernament.smile_1181703_0.gif

Ye winamp funkar ju, ändrade på winamp när jag en "PC Kid" back in the days, men nu använder jag mac och jag vene om det ens finns en winamp för mac. Hur som helst är songbird najs för man kan ändra på sina covers också så det ser snyggt ut i iTunes/Ipod'en osv. Kan winamp det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ye winamp funkar ju, ändrade på winamp när jag en "PC Kid" back in the days, men nu använder jag mac och jag vene om det ens finns en winamp för mac. Hur som helst är songbird najs för man kan ändra på sina covers också så det ser snyggt ut i iTunes/Ipod'en osv. Kan winamp det :P

Tror inte det finns till Mac, nej.

Angående covers så vet jag inte. Har aldrig riktigt brytt mig om det.wink_684833_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...