Jump to content

Voddler problem!


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hej!

När jag tittar på film på Voddler så laggar/rycker filmerna lite hela tiden, det går fortfarande att titta på film men det är rycker och krånglar hela tiden.

Beror detta på datorn eller på Voddler? Det är nästan ingenting installerat på datorn eftersom den bara används för att titta på film på.

Windows XP Home Edition

Pentium 4 3.0 GHz

1 GB RAM

Geforce 8600 GT 512 MB

Voddler använder 100% av CPU:n när man tittar på film, även fast jag har ändrat från hög till normal kvalitet, det konstiga är att det fungerade bättre förut innan massa uppdateringar från Voddler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är bara voddler som är korkade, gick att kolla utmärkt i den gamla klitenten men sedan böt de till den nya "som ska ta mindre kraft", egentligen tar den mer kraft ><. Jag får samma symptom som dig med min dator som är likvärdig/lite bättre. tipps: Använd icefilms istället! Voddler fungerar dock utmärkt till att leta upp bra filmer!

Bara att testa pausa ett tag och sedan fortsätta. Slutar det lagga är det ju helt klart internettuppkopplingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...