Jump to content

Naughty Bear (XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Det var en gång en liten Ö. På den Ön levde ett gäng glada Teddybjörnar. Alla Teddybjörnarna gillade att ha skoj, leka lekar och ha saftkalas. Alla utom en. Naughty Bear förstod inte meningen med att dela med sig. Han ville inte leka lekar eller ha skoj. De andra Teddybjörnarna retade Naughty Bear för det här och tillist bestämde sig Naughty Bear för att jaga och brutalt mörda de andra Teddybjörnarna på sätt som han tyckte var roliga.

Så börjar The book of Naughty. Resten skriver du själv. :D

Hur gör man ett brutalt mördar spel men ändå får det att bli klassat som "Teen"? Man byter ut människorna mot gulliga Teddybjörnar och blod mot fjärdrar, så klart. :)

Naughty Bear är ett Manhunt inspirerat mördarspel där du spelar en butter mordisk Teddybjörn som brutalt mördar de andra Teddybjörnarna på nästan oändligt många roliga vis på ett gäng mycket gulliga söta banor. Utöver de vanliga banorna så finns det 28 upplåsningsbara banor som blir upplåsta beroende på hur mycket poäng du sammlar eller hur du dödar dina fiender.

Ju längre du spelar destu svårare blir det då de andra Teddybjörnarna börjar sammarbeta mot dig.

Spelet lovar oändligt med omspelningsmöjligheter då man helt ska kunna välja sin egen väg, sina egna metoder osv. Saker kommer att utspela sig annorlunda beroende på om det är dag eller natt, eller hur vädret är. Man kan också hitta olika roliga dräkter genom spelet som ger en olika krafter. (om man förbokar på Game.se så får man Jason och Freddy dräkter)

AIn och poängsystemet i spelet gör att du får fler poäng ju mer annorlunda och unika dina kills blir.

Dessutom finns där Multiplayer med upp till 100 spelare.

Jag var inte ett dugg intreserad av spelet innan men sedan jag började kolla trailers så blir jag bara mer och mer sugen på spelet. Dessutom är det ett lite billigare spel än andra nya spel.

Här är lite trailers:

Bealien

The Bear Witch Project

Paws

Bearhunt

Party Intro

Camera Intro

The book of Naughty #135 "Power Outage"

The book of Naughty #99 "Pick'n'Mix"

The book of Naughty #162 "Smoke Signals"

The book of Naughty #25 "Snap Happy"

The book of Naughty #86 "Naughty-Kill"

The book of Naughty #207 "Hide´n´Seek"

Release: 24/6

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Ända sedan jag såg den stora reklamplanchen i GR's RDR nummer har jag varit fast! Verkar ju helballt! Det läskiga är att jag har kvar en nyckelring jag fick av en polare när jag var liten. Nyckelringen består av en liten gul plastnallebjörn med hockeymask och blodig yxa! Ska nog börja använda den igen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemskt vad fz lekte moraltant. Hur kan man inte se det underhållande med att sitta på en Teddybjörn och hacka honom i huvuder med en yxa och sedan få slita bort yxan?

Hela grejen mefd spelet är ju att man får en chans att vara riktigt brutalt psykopatisk och terrorisera samtidigt som ens offer är så overkliga att man inte störs av det.

Det här är ett spel man spelar för att ha lite våldsamt skoj utan att det är seriöst eller har någon riktig handling. Därför kommer inte kritiker att gillas det men folk kommer spela det mycket ändå.

Visst har jag lite klagomål på spelet också men inte de moralgnällen som fz verkar ha utan mitt har med för få vapen, för enformiga banor och andra saker som har med spelets spelbarhet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...