Jump to content

Extern hårddisk versus Intern


Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Jag lyckades installera den nya hårddisken och har nu flyttat över allt viktigt från den trasiga till den nya (vilket tog en jävla tid!).

Nu ser det ut så här:

Disk 1: 400 GB, pata, Windows-installation, trasig = byts ut

Disk 2: 500 GB, gamla "lagringsdisken"

Disk 3: 1 TB, nya disken

Hårddisk 1 kasseras och jag har tänkt nyinstallera Windows på en partition på disk 3. Nu till en dum fråga: Kommer det som finns på disk 2 att finnas kvar eller måste den formateras för att nya windowsinstallationen på disk 3 ska eh... känna igen den? :naughty:

När du säger till den nya, menar du då att du har fört över filerna till Disk 2 eller Disk 3? Nu minns jag inte riktigt hur det är med installern, men den kanske vill formatera disken.. Har du då sparat grejjerna på Disk 3 så kommer de försvinna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du säger till den nya, menar du då att du har fört över filerna till Disk 2 eller Disk 3? Nu minns jag inte riktigt hur det är med installern, men den kanske vill formatera disken.. Har du då sparat grejjerna på Disk 3 så kommer de försvinna

Lugn, lugn, jag vet vad jag gör... :naughty:

Jag delade upp disk 3 i två partitioner (ellervaddetheter) och lade filerna i den ena och installerade windows i den andra. Jag har nu installerat windows och filerna finns kvar. Piece of cake, relax, chill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...