Jump to content
Joelpettersson

GTA IV pc hjälp

6 inlägg i denna tråd

Tjena! Behöver hjälp med mitt GTA IV, det startar inte efter att jag har spelat EFLC, eller det startar men menyen kommer inte upp, rockstar märkerna kommer men ingen meny och det är helt svart. Det funkade innan jag installerade EFLC men inte nu, behöver hjälp! Tacksam för svar :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Skulle tro du har laddat ner spelet. Annars så uppdatera drivrutiner till ditt grafikkort.

Nej jag har faktiskt köpt det, hur uppdaterar man drivrutinerna då? Är ingen expert :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
I had the WS10 fatal error too every time I've started the game on a Windows XP. I've tried reinstalling just about anything without any effect.

The problem was fixed by updating the drivers for my motherboard; ASUS P5E. More precisely I installed "Intel® Chipset Software Installation Utility V8.3.0.1013 for Windows XP & 64bit XP & 32/64bit Vista(WHQL)" from asus.com and then the WS10 error went away and I can start the game. So for other people with ASUS motherboards this may be a fix.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in