Jump to content

Symbolik


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Kommunism som ideologi förespråkar mig veterligen inte förföljelse av folkgrupper, det gör däremot nazismen. Sen att Stalin och Hitler säker var likvärdigt grymma är en annan sak.

nja eller jo. men ändå.. känns som att nazismen mer förespråkar att hålla det rent. men det blir ju per automatik förföljelse av folkgrupper som stör renheten.

men nu är det lite off topic måste jag säga. plus att min shift inte vill funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan.. Hur menar du?

Det är väl ganska självklart, egentligen. Jag må vara röd, tycka om Lenin, Trotsky, Luxemburg, jag tycker även att en del saker som skedde där borta var väl bra i grunden, men jag tänker då aldrig försvara vad som hände med unionen efter attentatet på Lenins liv.  

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ganska självklart, egentligen. Jag må vara röd, tycka om Lenin, Trotsky, Luxemburg, jag tycker även att en del saker som skedde där borta var väl bra i grunden, men jag tänker då aldrig försvara vad som hände med unionen efter attentatet på Lenins liv.

Det där känns självklart, ja, men när du sa att du inte beblandar dig med det lät det ju som att du helt enkelt sket i att tänka på vad allt du verkar stå för ändå kan leda till, och har gjort många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåväl, det är väl din syn på saker. Men, jag själv beblandar mig inte med vad som skedde i Sovjetunionen. Bara så du vet.

Varför inte?

Kommunism som ideologi förespråkar mig veterligen inte förföljelse av folkgrupper, det gör däremot nazismen. Sen att Stalin och Hitler säker var likvärdigt grymma är en annan sak.

Som sagt så tycker jag en ideologi kan dömas efter handlingarna som begåtts i dess namn oavsett om den i grunden "inte förespråkar det".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synen på cannabis är ju ganska kass i sig då politiker kört på samma spår i ett ental år som kanske några här vet. Det kommer aldrig leda någon vart att fortsätta kriminalisera det. Det ända sättet är att legalisera denna harmoniska och medicinska växt.

För inte allt för längesen hittade jag en artikel om att föräldrar bör ha mer koll på sina ungdomar. Om de bär rasta-kläder, smycken med cannabis inspirerat innehåll, tändare osv så kan de vara ett tecken på att barnet använder cannabis. Hittar dock inte någon artikel just nu...

Kan bara säga att cannabis kulturen har ökat i sig. Och vem har inte sett en "cannabis symbol"?

Vad har ni andra forumiter för argument om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...